آثار و اشعار مختومقلی فراغی وحدت‌آفرین است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آق‌قلا با اشاره به برپایی محفلی ادبی به‌مناسبت سالروز تولد مختومقلی فراغی در این شهرستان، اخلاق‌مداری و مردم‌داری را از ویژگی‌های بارز آثار و شخصیت این شاعر ترکمن دانست.
به گزارش ساجد خبر، مرجان طریک رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق‌قلا در گفت‌وگو با به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: نخستین نشست و محفل ادبی انجمن شعر و ادب آینا در سال جدید با موضوع اشعار شاعر نامی ترکمن مختومقلی فراغی و به مناسبت ۲۸۸ سال تولد آن شاعر شهیر، شامگاه گذشته در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا برگزار شد.

به گفته وی، در این مراسم عبدالغفور سخائی (دبیر انجمن آینا)، استاد ستار سوقی( شاعر پیشکسوت)، استاد محمد شیرمحمدلی (شاعر) یار محمدپقه (شاعر و مفسر مختومقلی) استاد حال محمد پقه (محقق و پژوهشگر) استاد رحمانقلی توماج (شاعر، محقق و فعال فرهنگی و هنری) استاد شاه دوردی آخوند ایزدی (شاعر) به ایراد سخنرانی، قرائت شعر در وصف مختومقلی، ارائه مقالات تحقیقی و پژوهشی خود پرداختند.

طریک با اشاره به اینکه «مختومقلی فراغی» از دل مردم برخاست و در میان مردم زیست و هم­ نفس با آنها از دردها و دغدغه‌های مردم روزگار خویش سرود، گفت: آثار و اشعار مختومقلی فراغی وحدت آفرین است و از این اشعار باید برای وحدت و تحکیم روابط همه مسلمانان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری و مردم‌داری از ویژگی‌های بارز آثار و شخصیت مختومقلی فراغی است، ادامه داد: همچنین نوازندگی هنرمندانه دوتار توسط استاد رحیم بردی مسعودی در این مراسم حال و هوای شعف‌انگیزی را  ایجاد کرد.

مرجان طریک در پایان ضمن قدردانی از انجمن شعر و ادب آینا به عنوان قدیمی‌ترین انجمن شهرستان که از سال ۱۳۷۴ تاکنون همواره پیشگام در عرصه فعالیت‌های ادبی فرهنگی بوده است، گفت: امیدوارم نسل جوان امروز نیز با تعمق به اشعار این شاعر شهیر توجه نشان دهد؛ زیرا در جانمایه اشعار مختومقلی فراغی در کنار دیگر شاعران و عارفان کشورمان نکات بزرگ و آموزنده‌ای وجود دارد که می توان با مراجعه به درک و معانی آن‌ها به پاسخ بسیاری از سؤالات  امروز خود برسیم.