مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان:

۹۰۰ تن زباله خانگی روزانه در گلستان تولید می شود

سمیعی گفت: ۹۰۰ تن زباله خانگی روزانه در گلستان تولید می شود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان از گرگان، «محسن سیمعی» صبح امروز (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت) در جلسه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر اظهار کرد: در سطح استان گلستان روزانه ۹۰۰ تن زباله خانگی تولید می شود که این زباله ها به دو سایت شرقی و غربی استان برای دفن بهداشتی منتقل می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان ادامه داد: در سایت پسماند شهرستان آزادشهر روزانه ۲۸۰ تن زباله در دو کارخانه به کمپوست تبدیل می شود و این سایت زباله های شرق استان را جمع آوری می کند.

سمیعی یادآور شد: امسال با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان دو دستگاه جدید به ظرفیت کارخانه پسماند آزادشهر افزوده شد و همچنین مرکز لندفیل بهداشتی در سایت پسماند آزادشهر راه اندازی شد تا دفن زباله با تمام رعایت الزامات زیست محیطی اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت مدیران سطح استان امسال ۲۵ میلیارد تومان برای سایت پسماند آزادشهر اعتبار دریافت کردیم که ۱۲ میلیارد تومان آن برای راه اندازی خط پردازش جدید با امکانات به روز است و ۱۳ میلیارد نیز برای ایجاد سالن دریافت زباله و سوله هایی مرتبط با آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان بیان کرد: در تلاش هستیم با این اقداماتی که رقم می خورد دیگر مردم گلایه ای از بو و دفن زباله در سایت پسماند آزادشهر نداشته باشند.