یک تیر و دو نشان کشاورزی و پرورش ماهی در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت:پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۶۰۰ استخر پرورش ماهی در کنار چاه‌های مجاز کشاورزی، احداث شود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان گفت: یکی از مهمترین طرح‌های آبزی پروری شیلات، طرح پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی بوده است.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود در افق ۱۴۰۴، دو هزار و ۶۰۰ استخر پرورش ماهی در کنار چاه‌های مجاز کشاورزی، با ظرفیت تولید ۵ هزار و ۵۰۰ تن ماهی احداث شود.

او ادامه داد: براین اساس زمینه اشتغال ۷ هزار و ۸۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: طی ۸ سال، ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های کشاورزی و پرورش زالو و جلبک، از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است.

مقصودلو مدیر گروه برنامه و بودجه اداره کل شیلات گلستان گفت: در سال‌های گذشته و در راستای حمایت از آبزی پروری در قالب استفاده دومنظوره از آب چاه‌های کشاورزی به عنوان طرح پیشرو از طریق اداره کل شیلات استان گلستان پیگیری شد.

او ادامه داد: برای استخر‌های خاکی تا ۳۰۰ میلیون ریال و برای استخر‌های بتنی حدود ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت در نظر گرفته شده است.

مقصودلو افزود: در سال جاری تسهیلات بانکی از دو مرجع ذکر شده و علاوه بر آن از طریق بانک‌های عامل استان در حال پیگیری است.

در استخر‌های پرورش ماهی با استفاده از چاه‌های مجاز کشاورزی، ماهیان گرمابی از نوع کپور، آمور، بیگ هد و فیتوفاک پرورش داده می‌شود.