مطالعات فاز ۲ ساخت سد میرداماد گرگان زودتر انجام شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به کمبود آب در استان از جمله گرگان گفت: مرکز استان با تنش آبی شدیدی روبه‌رو است و باید با توجه به تصویب بودجه ۱۴ میلیارد تومانی برای سد میرداماد، مطالعات فاز ۲ زودتر انجام شود.

به گزارش ساجد خبر، رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: بسیاری از روستاها و حتی شهرهای استان گلستان با تنش آبی روبه‌رو هستند و مرکز استان نیز به علت اینکه همه آب موردنیاز آن از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود در فصول بهار و تابستان با کم آبی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه ۷۴ روستا در استان فاقد آب شرب لوله‌کشی است گفت: لازم است وزارت نیرو اعتبارات بیشتری برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص دهد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: گرگان تنها مرکز استانی است که منابع آبی پایدار ( سد) ندارد و همین موضوع در فصل کشاورزی که چاه‌های آب کشاورزی روشن می‌شود، شرایط را برای مردم سخت می‌کند.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: چند سال است که موضوع سد شصت کلاته یا همان میرداماد مطرح بوده و مطالعات اولیه آن نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های زیادی که صورت گرفت و پس اخذ مجوز ماده ۲۳ برای این سد و با توجه به اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی که امسال کمیسیون تلفیق بودجه برای آغاز عملیات اجرایی آن در نظر گرفت، ضروری است مطالعات فاز دوم و استملاک اراضی واقع در مخزن سد هر چه سریع‌تر انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: سد میرداماد ۸ میلیون مترمکعب، تخصیص آب شرب دارد که قادر به تأمین ۲۵ درصد از نیاز آب شرب شهر گرگان خواهد بود.