حمایت ۱۰۷ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای اشتغالزایی در گلستان/ تلاش برای تحقق شعار سال

سلمان زاده گفت: ستاد اجرایی فرمام امام(رحمه الله علیه) در حوزه اجتماع محور ۱۰۷ میلیارد تومان برای پایداری سه هزار شغل تسهیلات ارائه کرده است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان از گرگان، فعالیت های محرومیت زدایی ستاد کرونا گرچه پیش از اپیدمی کرونا وجود داشت و مردم استان گلستان در سیل سال ۹۸ این نهاد انقلابی را در کنار خود دیدند اما کرونا رنگ و بوی دیگری به فعالیت های ستاداجرایی فرمان امام داد.

این نهاد انقلابی در قالب طرح احسان و همدلی در سطح استان گلستان تلاش کرد با تهیه بسته های معیشتی از آلام و مشکلات اقشار آسیب دیده و نیازمند کم کند.

اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) تنها به مواسات و کمک های مومنانه خلاصه نمی شود و در بخش های مختلف مثل ساخت مدرسه و ایجاد اشتغال نیز فعالیت دارد، برای آنکه اطلاعات بیشتری از فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) به ویژه در حوزه مواسات و همدلی و همچنین برنامه های این نهاد انقلابی برای تحقق شعار سال داشته باشیم با «محمدمهدی سلمان زاده»، مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) در استان گلستان گفتگو کردیم که از منظر می گذرانیم.

*ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) در امر مواسات در گلستان تاکنون چه میزان بسته معیشتی توزیع کرده است؟

در کل ایام کرونا بیش از ۱۶۰ هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) در استان گلستان توزیع شده که نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی آن برآورده می شود.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان ۲۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) توزیع شد.

*مقام معظم رهبری ابتدای ماه رمضان به جهش در مواسات و کمک های مومنانه تاکید داشتند، مواسات را در ماه مبارک رمضان چگونه دیدید؟

اقدامات خوبی در حوزه مواسات رقم خورد و شاهد آن بودیم که هرجا مردم وارد شدند آن بخش متحول شد، تاکیدات مقام معظم رهبری باعث شد که گروه های جهادی زیادی در مسیر مواسات و همدلی شکل بگیرد و همچنین موسسات خیریه نیمه فعال در این ایام فعال تر شدند و به امر مواسات و همدلی پرداختند.

گرانی ها و فشارهای اقتصادی باعث شده که مخارج زندگی ها افزایش پیدا کند و باید در این ایام مردم در کنار هم باشند و شاهد آن بودیم که دستگاه های حاکمیتی نیز در این ایام سخت به مردم کمک کردند و از این رو جهشی در مواسات و کمک های مومنانه در سطح استان گلستان رقم خورد.

*چه گروه هایی برای مواسات و همدلی با شما همکاری می کنند؟

در استان گلستان ۲۰۰ گروه جهادی در سامانه احسان ثبت شده و مرحله به مرحله از همه ظرفیت گروه های جهادی استفاده می کنیم و همچنین برای آنکه بسته های معیشتی به دست نیازمندان واقعی برسد بانک اطلاعاتی ایحاد شده و آسیب دیدگان را شناسایی کردیم.

در شکل گیری این گروه های جهادی از ظرفیت صنوف، سمن ها به ویژه جوانان استفاده شده تا بتوانیم خدمات ارزنده تری را به مردم ارائه کنیم، هرجا که کار به مردم واگذار شد شاهد اتفاقات مبارکی بودیم.

*حمایت های ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) در استان گلستان در حوزه احسان و همدلی تا چه زمانی ادامه دارد؟

تا پایان کرونا فعالیت های ما تداوم خواهد داشت در قبل از کرونا نیز این روند تداوم داشت اما میزان توزیع بسته های معیشتی ما در ایام کرونا بیشتر شد، در گلستان در سیل سال ۹۸ گرچه رزمایش مواسات و همدلی وجود نداشت ولی اقدامات خوبی برای دستگیری از سیل زدگان انجام شد و ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) از گروه های احسان و جهادی پشتیبانی کرد.

*در مسیر مواسات و همدلی تا چه میزان از ظرفیت مساجد استفاده شد؟

از ظرفیت مساجد به شکل مختلف استفاده می کنیم، گروه ها و سمن ها در مساجد مستقر هستند و هیئت های ما در مساجد فعالیت می کنند و عموما اقدامات ما از مسجد رقم می خورد.

در  اوایل انقلاب شاهد نقش بسزای مساجد بودیم امروز نیز مامن و پناهگاه ما مساجد است، رویکرد ما این است که این اقدامات خیرخواهانه از طریق مساجد ساماندهی شود.

*هماهنگی ها در مسیر مواسات و همدلی در استان گلستان  را چطور دیدید؟

در حوزه مواسات و تهیه بسته های معیشتی ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) به دستگاه های اجرایی وابسته نیست ولی در جامعه هدف تلاش کردیم از بانک های اطلاعاتی دیگر نهادها مثل کمیته امداد و بهزیستی استفاده کنیم.

هماهنگی خوبی در حوزه کمک به نیازمندان در استان وجود دارد و  عزم جدی در استان برای هم افزایی در مسیر مواسات و همدلی وجود دارد.

*در مسیر تحقق شعار سال ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله) در گلستان چه برنامه ریزی دارد؟

در بحث تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» ستاد اجرایی امام درصدد است که در برنامه های اقتصادی و اشتغالی خود یک جهشی ایجاد کند.

در سطح استان گلستان مشکل اشتغال سه هزار و ۱۶ خانواده را حل کنیم و اعتقاد ما بر این است که وقتی مشکل معیشتی مردم را برطرف کنیم نیازی به تهیه بسته های معیشتی نیست.

ستاد اجرایی فرمام امام(رحمه الله علیه) در حوزه اجتماع محور ۱۰۷ میلیارد تومان در یک سال و نیم گذشته اعتبار اختصاص داده که براساس آن سه هزار شغل به مرحله پایداری رسیده و تا پنچ سال پشتیبانی و حمایت های ما از این مشاغل تداوم دارد.

در سال ۱۴۰۰ که باید از تولید پشتیبانی ها صورت بگیرد با دستگاه های اجرایی جلساتی برگزار کردیم و تمام خدمات ما در اشتغال در حوزه های مختلف مثل صنایع دستی و گردشگری، شیلات، دام سنگین و سبک، خدماتی و فنی ارائه شده است و در تلاش هستیم بتوانیم در سالجاری رشد خوبی در حوزه اشتغال داشته باشیم.