امام جمعه گنبدکاووس:

فضائل معنوی در طول سال در وجود انسان نهادینه شود/ به‌زودی دنیای بدون اسرائیل تجربه می‌شود

امام جمعه گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان فضائل معنوی در انسان بیشتر شده و حفظ می‌شود نیاز است این فضائل در طول سال حفظ و نهادینه شود.

بخ گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، حجت‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: آنچه در روایات و احادیث توسط ائمه اطهار (س) و بزرگان بیان شده این است که دستاوردهایی که انسان در مدت زمانی کسب می‌کند راحت‌تر از حفظ آن در مدت زمان طولانی بوده و مهمتر است.
وی با اشاره به حالات معنوی انسان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: انسان در ماه مبارک رمضان بیشتر از هر زمان دیگر مراقب رفتار، برخورد و اعمال خود بوده و نیاز است این فضائل در طول سال حفظ و نهادینه شود.

امام جمعه گنبدکاووس انتخابات را یکی از اعیاد سیاسی نام برد و گفت: عید سیاسی و اجتماعی پیش‌رو ملت ایران ۲۸ خرداد ماه روز انتخابات با کلید واژه محوری تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی است و این میسر نمی‌شود مگر اینکه همه مردم همیشه نه تنها در روز رای دادن در صحنه باشند.
وی با اشاره به شهادت دختران آسمانی افغان خاطرنشان کرد: گرچه تسلیت ملت ایران به مادران این دختران آسمانی ناقابل است اما بدانند که ما پشتیبان آنها بوده و در غم آنها شریک هستیم.

ترابی گفت: از مجامع جهانی که برای کوچک‌ترین مسئله در مقابل سفارتخانه‌ها تجمع کرده و برای این موضوع هیچ واکنشی نشان ندادند بسیار گلایه‌مند هستیم.
وی پیروزی‌های یمن را زمینه‌ساز پشتوانه سیاسی محور مقاومت برشمرد و بیان کرد: این پیروزی‌ها تاریخ‌ساز بوده و جایگاه تاریخی دارد و زمینه‌ساز پشتوانه سیاسی منطقه و محور مقاومت است.

امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در روز قدس به زبان عربی از مردم فلسطین خواست تا به جلو حرکت کنند که این حرکت رو به جلو مردم فلسطین راه بزرگی در دل تاریخ برای پیروزی نزدیک بوده و در آینده نه چندان دور مردم جهان و منطقه دنیای شیرین بدون غده سرطانی را تجربه خواهند کرد.