امام جمعه موقت گرگان:

جنایات اسرائیل قابل تحمل نیست/کشورهای اسلامی سکوت نکنند

امام جمعه موقت گرگان گفت: کشورهای مسلمان نباید در برابر جنایت اسرائیل سکوت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، حجت الاسلام قاسم لیوانی پیش از ظهر پنج شنبه در خطبه های نماز عید فطر گرگان اظهار کرد: یکی از وظایف مسلمانان پرداخت فطریه و برپای نماز است که به استناد آیه قرآن قبل از آنکه نماز عید فطر را اقامه کند احتیاط واجب آن است که فطریه خود را پرداخت کند.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: به دلیل اینکه نیازمندان در شادی این روز شریک و سهیم باشند باید قبل از برپایی نماز، پرداخت فطریه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در گوشه و کنار کشورهای اسلامی حوادث تلخ و ناگواری اتفاق می‌افتد که دل هر مسلمان علاقمند به اسلام را به درد می‌آورد.

لیوانی ادامه داد: حوادثی در فلسطین، قدس، غزه و غیره اتفاق افتاده و دل مسلمانان واقعی را جریحه‌دار کرده است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: صهیونیست‌های جنایتکار بمب و موشک بر سر مردم مظلوم و ستمدیده غزه فرو می‌ریزند و متاسفانه کسانی که دم از حقوق بشر می زنند، ساکت هستند.

وی ادامه داد: توقع ما از کشورهای اسلامی این است که در برابر این جنایت‌ها سکوت نکرده و با این مردم همدردی و این عمل را محکوم کنند.

لیوانی بیان کرد: برخی از حکام کشورهای اسلامی با حکومت غاصب اسرائیل رابطه داشته و سکوت مرگبار آنها قابل تحمل نیست.

امام جمعه موقت گرگان اظهارکرد: در افغانستان هم برخی به ظاهر اسلام ماشین پر از مواد منفجره بر سر راه دانش آموزان قرار داده و عده زیادی شهید و مجروح شدند.

وی اضافه کرد: ما با مردم غمدیده افغانستان اظهار همدردی کرده و امیدواریم خداوند به خانواده آنها صبر دهد.

لیوانی ضمن محکوم کردند این جنایت گفت: امیدواریم این مسلمان نماها به خود بیایند و عقل و دین را بر خود حاکم کنند و دست از جنایت بردارند.