نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در گنبدکاووس

رئیس پلیس فتا استان گلستان از کاربران و فعالان حوزه فضای سایبر خواست ضمن مطالعه قانون جرائم رایانه‌ای، درزمینهٔ انتشار خبر و محتوا پایبند به قوانین جاری کشور باشند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا گلستان در این نشست با اشاره به نقش و کارکرد فضای مجازی و استفاده ابزاری دشمنان برای تهدید نرم و هدایت افکار عمومی گفت: دشمنان از این ابزار و به شیوه القا و اقناع، دروغ‌پردازی، دعوت مردم به هنجارشکنی و ترویج مسائل غیراخلاقی، برای تضعیف آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی استفاده می‌کنند.

سرهنگ ابراهیم پرسا همچنین با اشاره به برخی تهدیدات فضای مجازی، بر لزوم آگاهی فعالان فضای مجازی و نیز داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا نسبت به محتوای جرائم رایانه‌ای تأکید کرد و افزود: در صورت تخلف از این قوانین پلیس فتا با همراهی دستگاه قضایی با متخلفان  برابر قانون  رفتار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی فضای مجازی و برحسب وظایف ذاتی خود با مصادیق مجرمانه مانند تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به‌ویژه از طریق طرح مسائل قومی و نژادی و …برابر قانون رفتار خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از کاربران خواست: در صورت نیاز به مشاوره یا گزارش موارد مغایر با قانون، به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.