دولت به کنترل اجاره بها مسکن ورود کند/ عرف غلط افزایش سالانه اجاره خانه‌ها متوقف شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هر ساله با شروع فصل معاملات مسکن در اواخر خرداد ماه، شاهد عرف غلط افزایش اجاره خانه‌ها توسط موجرها هستیم که دولت باید برای آن تدبیر کرده و در شرایط کرونایی امسال مانع افزایش فشار بر مستاجران شود.

به گزارش ساجد خبر، غلامعلی کوهساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر اجرای قوانین مجلس شورای اسلامی در کاهش قیمت مسکن گفت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش تولید مسکن بودیم از طرفی شیوع ویروس کرونا هم این مشکلات را دو چندان کرده و  واحدهای تولیدی را با مسائل و معضلات متعددی رو برو کرد، این امر موجب به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و به تبع آن افزایش قیمت خانه شد.

وی افزود: مسکن بخش عمده‌ای از سبد هزینه خانوار را تشکیل داده و افزایش قیمت آن فشار‌ زیادی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد تحمیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت خانه در سال های اخیر و ذغدغه مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها، دو قانون بسیار خوب از جمله جهش تولید و تامین مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی، تصویب شد که یقیناً با اجرای صحیح آن‌ها توسط دولت و نظارت دقیق مجلس شاهد توقف افزایش نرخ خرید خانه، اجاره‌ بهاو سپس کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش افسارگسیخته اجاره بها مسکن در کلانشهر‌ها، افزود: متاسفانه هر ساله با شروع فصل معاملات مسکن در اواخر خرداد ماه، شاهد عرف غلط افزایش اجاره خانه‌ها  توسط موجرها هستیم، با توجه به شیوع ویروس کرونا و دشواری جا به جایی مستاجران در این شرایط ، همانند سال گذشته باید برای کنترل اجاره خانه‌ها تدابیری از جانب دولت صورت بگیرد تا فشار بیشتری به مردم تحمیل نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند معتقدم با اجرای صحیح قانون مالیات بر خانه‌های خالی و عرضه واحدهای خالی از سکنه به بازار فروش، رهن و اجاره شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها در تابستان امسال خواهیم بود.