حامل نفت سفید قاچاق محکوم شد

مدیرکل تعزیرات حکوکتی گلستان گفت: قاچاقچی نفت سفید به جزای نقدی و ضبط کالا محکوم شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نجف زاده مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: پلیس اقتصادی فرماندهی انتظامی، شخصی را که هزار و ۷۴۰ لیتر نفت سفید قاچاق در اختیار داشت را شناسایی و برای رسیدگی به اتهام مربوطه به تعزیرات حکومتی گرگان معرفی کرد.

نجف زاده گفت: از آنجایی که طبق مقررات، خرید وفروش، حمل ونگهداری نفت سفید یارانه‌ای تخلف است شعبه رسیدگی کننده متهم را احضارکرد.

او گفت: شعبه پس از رسیدگی‌های قانونی لازم، متهم را به اتهام حمل ونگهداری کالای قاچاق، با استناد به بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت ۳۲۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

عضو شورای قضائی استان گفت: خرید وفروش، حمل ونگهداری انواع محصولات نفتی یارانه‌ای بر خلاف ضوابط قانونی تخلف محسوب می‌شود و در صورت وقوع ارتکاب جرم با افراد طبق ضوابط مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز بر خورد قانونی انجام می‌گیرد.

او ازهمه شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه، گرانفروشی، کم فروشی احتکارانواع کالا‌ها ونیز، قاچاق وخرید وفروش برخلاف ضوابط محصولات نفتی و … موضوع را به صورت حضوری یا با تلفن ۱۳۵ ونیز سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی یا با تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن وتجارت گزارش کنند.