مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

واگذاری ۸ هزار و ۳۳۲ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن زوج های جوان و مستاجران

حسینی از حمایت بنیاد مسکن استان گلستان از زوج های جوان، مستاجران و فاقدین زمین برای ساخت مسکن در روستاها با واگذاری ۸ هزار و ۳۳۲ قطعه زمین مسکونی خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، «سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا کنون ۸ هزار و ۳۳۲ قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به متقاضیان ساخت مسکن با اولویت زوج های جوان، مستاجران و فاقدین زمین واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به تملک اراضی ملی در محدوده روستاها اقدام و بعد از تفکیک و آماده سازی اراضی، این اراضی را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می کند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار واگذاری مربوط به شهرستان های کلاله با سه هزار و ۳۱۰ قطعه، مراوه تپه با دو هزار و ۵۸۲  قطعه و گنبد با ۷۷۶ قطعه است که این شهرستان ها دارای بیشترین واحد مسکونی بی دوام روستایی و مستاجر نیز هستند و واگذاری این اراضی به نوسازی واحدهای مسکونی در این شهرستان ها کمک شایانی کرده است.

حسینی اظهارداشت: در حال حاضر به تمامی متقاضیان ساخت مسکن در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر تا سقف ۶۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می شود.