استاندار گلستان تأکید کرد:

لزوم تجهیز ادوات کشاورزی گلستان به امکانات ایمنی

استاندار گلستان گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم و کلزا، کمباین ها و تراکتورها باید در هنگام دریافت معاینه فنی نسبت به نصب شبرنگ جهت کاهش حوادث جاده ای اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، هادی حق شناس بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اظهارکرد: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شاهد کاهش ۱۹ درصدی تصادفات در شهرهای استان بودیم.

استاندار گلستان افزود: در مجموع تصادفات درون و برون شهری هم فوتی ها ۱۱ درصد معادل ۴۲ نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مقرر شده بود که ۲۰ دوربرگردان توسط اداره کل راهداری و شرکت ساخت در گلستان اجرا شود که نیمی از آنها اجرا شده و یا در حال اجرا است.

حق شناس از افتتاح بخشی از این پروژه ها در شهریور ماه امسال خبرداد و ادامه داد: علاوه بر ایمنی جاده ها، نقش رانندگان و عوامل بازدارنده هم در کاهش تصادفات موثر است.

استاندار گلستان گفت: استفاده از مجازات های جایگزین در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم و کلزا، کمباین ها و تراکتورها باید در هنگام دریافت معاینه فنی نسبت به نصب شبرنگ جهت کاهش حوادث جاده ای اقدام کنند.

حق شناس خاطر نشان کرد: با توجه به وجود کارخانه های آرد و سیلو در گلستان هرگونه خروج گندم از استان ممنوع و منوط به تایید اداره کل غله است.

طبق گفته استاندار گلستان همچنین خروج شن و ماسه از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.