مدیرکل آموزش و پرورش گلستان: برگزاری حضوری امتحانات ۴۰ هزار دانش آموز/پروتکل‌ها را به طور کامل رعایت می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم برای ۴۰ هزار دانش آموز در استان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، احسان گوهری راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  گرگان ، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، امتحانات نهایی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در سراسر کشور به صورت حضوری برگزار می‌شود و این اتفاق در استان گلستان هم رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: پایه نهم نقش هدایت تحصیلی دانش آموزان را دارد و نمره امتحان نهایی شاخص اصلی برای تعیین رشته در پایه دهم است، همچنین امتحان نهایی پایه دوازدهم هم به دلیل نقش آن در اشتغال و کنکور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و حساسیت‌های این دو پایه، امتحانات نهایی آن هم باید با اطمینان بیشتری برگزار شود و شیوه حضوری مقایسه و ارزیابی دقیق‌تری برای عملکرد دانش آموزان خواهد بود زیرا در آزمون‌های مجازی اطمینان کامل وجود ندارد و ممکن است پس از امتحان حواشی هم به دنبال داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به افزایش مراکز برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم، گفت: تعداد مراکز اجرایی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و نسبت به سال ۹۸ که کرونا وجود نداشت دو برابر شده است.

گوهری راد افزود: در برگزاری حضوری امتحانات نهایی، فاصله گذاری دو متری بین صندلی‌های دانش آموزان رعایت خواهد شد و لوازم بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی هم در نظر گرفته شده است، همچنین تمام مراکز گندزدایی و از دانش آموزان تب سنجی خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برای بازدید از مراکز برگزاری امتحانات نهایی به عمل آمده تا مشکلات موجود در شروع و حین امتحانات بررسی و گوشزد و برای رفع آن تلاش شود.

گوهری راد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در برگزاری حضوری امتحانات نهایی، سلامت و بهداشت دانش آموزان است و به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم امتحانات با حساسیت و فرضیه وضعیت قرمز در هر شهر برگزار شود.

وی یادآور شد: طراحان سوال امتحانات نهایی این نکته را مد نظر دارند که دانش آموزان به صورت مجازی آموزش دیده‌اند و با طراحی سوال برای آموزش‌های حضوری تفاوت خواهد داشت.

به گفته وی، تعداد دانش آموزان پایه نهم در استان گلستان ۲۷ هزار نفر و تعداد دانش آموزان پایه دوازدهم ۱۳ هزار نفر است.