مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

فعالیت بیش از ۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد در روز عید فطر

بابایی از فعالیت بیش از ۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد در روز عید فطر در گلستان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گلستان، «عیسی بابایی» گفت: مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند با روش #۵۰۱۷۸۸۷۷* فطریه و کفاره خود را برای کمک به مددجویان تحت حمایت این نهاد واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان دریافت فطریه و کفاره است، افزود: بر اساس دستورالعمل دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام (ره) در زمینه برنامه‌ریزی برای چگونگی ساماندهی جمع‌آوری کمک‌های زکات فطریه در روز عید فطر، اقدامات لازم در سطح استان به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی ازجمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان، استانداری گلستان، فرمانداری ها، بهزیستی، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون های مساجد و شوراهای شهر و روستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به هماهنگی بعمل آمده در جلسه ستاد صدور مجوز جمع آوری زکات فطریه، اظهارداشت: به ‌منظور هم‌افزایی در برگزاری برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی و جلوگیری از تعدد مراکز دریافت فطریه در روز عید فطر، تمامی صندوق‌های مستقر در مصلاهای نماز عید فطر، با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، زکات فطره روزه‌داران را جمع‌آوری می کنند.

بابایی با اشاره به ساماندهی مراکز جمع آوری زکات فطریه در سطح استان، تصریح کرد: مردم خیرو روزه دار گلستان، از اهدای زکات فطریه خود به مراکز غیر مجازی که فاقد آرم و لوگوی تایید شده دبیرخانه شورای زکات است، خودداری کنند.

وی افزود: روش‌ پرداخت الکترونیکی زکات فطره بسیار کمک کننده در خدمت رسانی سریعتربه نیازمندان و محرومان است.

بابایی ادامه داد: این نهاد امسال با شماره کارت مجازی ۰۲۲۶-۹۹۹۷-۹۹۱۸-۶۰۳۷ بابت فطریه عام ، شماره کارت مجازی ۰۵۹۴-۵۰۰۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ بابت فطریه سادات، شماره کارت مجازی ۰۲۹۷-۵۰۰۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ نزد بانک ملی آماده دریافت کفاره عمد وغیرعمد هم استانی های روزه دار است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان عنوان کرد: سال گذشته هم استانی ها، ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره برای کمک به مستضعفان و نیازمندان پرداخت کردند که پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۱۷میلیارد تومان جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ زکات فطره شهروندان صرف امور معیشتی اقشار محروم و مددجویان کمیته امداد می‌شود، گفت: از ساعات اولیه عید سعید فطر، پایگاه‌های کمیته امداد با بسیج همه امکانات و با حضور مؤثر میدانی، آماده دریافت زکات فطره روزه ‌داران هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به لیست مددجویان تحت حمایت و نیازمندان مناطق مختلف این استان نسبت به هزینه کرد فطریه خیران و با رعایت احکام فقهی فطریه عام و سادات اقدام می‌شود.

بابایی تصریح کرد: مردم خداجوی استان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتیemdad.ir و از طریق پایگاه‌ها، دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان و میعادگاه‌های نماز پرشکوه عید سعید فطر، کفاره و فطریه خود را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: وجوه جمع‌آوری‌شده فطریه از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود و با اولویت در میان نیازمندان و فقرا همان منطقه توزیع می‌شود.