تجهیزات بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به روز شد

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس گفت: بیشتر تجهیزات بیمارستانی در این بیمارستان با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان تجهیز و یا به روز شده است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از فارس از گنبدکاووس، رمضانعلی زنگانه در بازدید فرماندار شهرستان از این بیمارستان اظهار کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های پاراکلینیکی، درمانگاه تخصصی و برنامه استراتژیک سه الی پنج ساله بوده و هر سال این برنامه بازنگری و به روز می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا با اخذ مجوز بهترین و به روزترین اورژانس کشوری در فضای حدود یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع با تمامی امکانات پیشرفته در جایگاه فعلی اورژانس احداث کنیم.

* تخت فعال بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس از ۱۳۴ تخت به ۱۷۶ تخت فعال افزایش یافت/ کمک ۲۰ میلیاردی خیرین برای تجهیز و افزایش تجهیزات بیمارستانی

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس درباره افزایش تخت و تجهیزات این بیمارستان خاطرنشان کرد: با تلاش تیمی این بیمارستان توانستیم تخت فعال بیمارستان را از ۱۳۴ تخت به ۱۷۶ تخت فعال افزایش داده، تخت سی‌سی‌یو را از چهار تخت به هشت تخت و ای‌سی‌یو را از چهار تخت به ۱۲ تخت افزایش دهیم و افق برنامه امسال این است که تخت‌های آی‌سی‌یو تا پایان امسال به ۲۶ تخت افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: خیرین و مشارکت مردمی در حوزه تجهیز و افزایش تجهیزات بیمارستانی بسیار خوب بوده و حدود ۲ میلیارد تومان در این حوزه کمک شده است.

* نیاز ۱۰۰ میلیاردی برای به روز کردن تاسیسات ۲۵ ساله بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس

زنگانه گفت: تاسیسات این بیمارستان دارای عمر ۲۵ ساله بوده و طبق برآورد انجام شده برای به روز کردن آن نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داریم و امسال به روز کردن این تا سیاست آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه اعتبار بخشی این بیمارستان گواهینامه‌های معتبر مختلفی را کسب کرده و در سال گذشته در بین ۲۹ بیمارستان مطرح کشور در بیمارستان‌های همتراز رتبه نخست و در حوزه عمل جراحی‌های بزرگ رتبه پنج کشوری را در بین ۲۹ بیمارستان کشور کسب کردیم.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دو آمبولانس با امکانات ای‌سی‌یو به بیمارستان تعلق گرفته و امسال رختشورخانه این بیمارستان مطابق استانداردهای بین‌المللی تجهیز می‌شود تا در هنگام بستری بیماران ملحفه و لباس بیمارستان کاملا پرس شده و ضدعفونی شده در اختیار آنها قرار گیرد.

وی گفت: این بیمارستان با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به تجهیزاتی مانند ماموگرافی، به روزترین لاپاراسکومی، پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی اسکن، سونوگرافی پورتاب و اکوپورتاب و غیره تجهیز شده است.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این بازدید اظهار کرد: حوزه سلامت یکی از حساس‌ترین و اولویت ما در شهرستان به ویژه از زمان شیوع کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان از زمان شیوع کرونا تاکنون همراهی خوبی در حوزه درمان سرپایی، بستری و انجام سی‌تی‌اسکن با حوزه بهداشت و درمان داشته است.

عبدالقدیر کریمی گفت: مدیریت این بیمارستان در کنار تجارب و تدبیر خوب خود با تعامل با مسوولان فرادستی و شهرستانی و انجام کار تیمی در بیمارستان توانسته عملکرد خوبی را در ارزیابی‌های کشوری و استانی ارائه دهد.