رئیس علوم پزشکی گلستان:

عارضه جدی بعد از تزریق واکسن کرونا در گلستان مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۲۴ هزار نفر در گلستان واکسن دریافت کرده اند و عارضه جدی بعد از تزریق مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، عبدالرضا فاضل در گفتگوی خبری اظهار کرد: در شرایط پیک چهارم کرونا هستیم و میزان بستری‌های استان کمتر شده و وضعیت عمومی حال بیماران هم بهتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: نوعی جهش یافته هندی و آفریقایی در جنوب شرقی کشور مشاهده شده و امکان اینکه در سطح کشور پخش شود وجود دارد.

وی با اشاره به روش تشخیص این نوع جهش یافته گفت: در سطح کشور چند آزمایشگاه محدود، کار تشخیص این نوع را انجام می‌دهند و جواب آن هم دیر ارسال می‌شود.

فاضل ادامه داد: نوع هندی و آفریقایی دوره کمون کوتاهی داشته و بیمار بعد از ابتلاء به سرعت دچار علائم می شود و شانس مرگ و میر هم بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص واکسیناسیون هم افزود: تاکنون ۲۴ هزار نفر در استان واکسینه شده و افراد بالای ۸۰ سال هم پنج هزار واکسن دریافت کردند.

وی با اشاره به اجرای کُند تزریقات بالاتر از ۸۰ سال‌ها گفت: با توجه به ماه رمضان و ترس این افراد و همچنین بیماری زمینه ای این رده سنی، آنها کمتر مراجعه می‌کنند و از آنها می‌خواهیم که حتماً در این زمینه ورود کرده تا تزریق انجام شود.

فاضل بیان کرد: تلاش می‌کنیم در هفته‌های آتی، تزریق سنین پایین‌تر را هم آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: تمام واکسن‌هایی که تزریق می شوند در سطح دنیا تایید شده بوده و به ندرت مشکلی ایجاد شده است و در گلستان هم تاکنون عارضه نادر یا مرگ ناشی از تزریق واکسن گزارش نشده است.