رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان :

باند بزرگ قاچاق چوب ” موریانه های جنگل” متلاشی شد

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: بزرگترین باند قاچاق چوب کشور معروف به "موریانه‌های جنگل" که در کردکوی فعالیت می‌کردند با تلاش سه ماهه پلیس و همکاری دستگاه‌های مرتبط متلاشی و ۱۰ عضو آن دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر، سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از انبار این باند در عرصه های جنگلی “سرکلاته و ولاغوز” کردکوی ۱۵ تن الوار درخت راش به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و سه دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: اعضای این باند از چند سال قبل تا زمان دستگیری اقدام به قطع درختان جنگلی کرده و پس از تبدیل تنه درختان به الوار، چوب های قاچاق را با استفاده از چهارپایان به پایین دست منتقل و سپس با خودرو به مقاصد خود در خارج از استان به ویژه همدان و تهران حمل می کردند.

به گفته وی بررسی برای میزان قاچاق چوب این باند طی سالیان گذشته ادامه دارد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان دلیل فعالیت طولانی این باند قاچاق چوب را همکاری تعدادی از نیروهای حفاظتی تحت پوشش شرکت های طرف قرارداد با اعضای این باند عنوان کرد و گفت: در این رابطه سه نیروی شرکتی اداره منابع طبیعی کردکوی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.