مدیرعامل توزیع برق گلستان:

۴۰۰ خانوار عشایری گلستان با استفاده از سلول خورشیدی برقدارمی شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: ۴۰۰ خانوار عشایری گلستان با استفاده از سلول خورشیدی برقدار می شوند.

به گزارش ساجد خبر، علی اکبر نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه های متنوعی در بخش توسعه شبکه روستایی و شهری و بهینه سازی خطوط داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: در سال جدید، شبکه های برق ۱۸۰ روستا بهسازی شده و با پاکسازی این مناطق، نقطه عطفی برای اقدامات جدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ مشترک عشایری در گلستان وجود دارد که در سال جدید توسط سلول های خورشیدی برق دار خواهند شد.

نصیری از برق دار بودن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خبرداد و بیان کرد: در سال جدید دو روستای زیر پنج خانوار شناسایی شده که در صورت تایید فرمانداری ها به آن ها برق‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: در بخش سیم به کابل، تمام سیم های مسی در برنامه پنج ساله به کابل خودنگهدار تبدیل خواهند شد که بخشی از آن امسال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای بالا بردن اطمینان شبکه، قطع کننده های متعددی خریداری شده و ۴۱ دستگاه در سال گذشته نصب کردیم و در سال جدید هم برای نصب و خریداری این تجهیزات که به پایداری شبکه کمک می‌کند، برنامه داریم.

نصیری اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها فیدر و توسعه رینگ در سال ۹۸ و ۹۹ اجرایی و مشکلات توزیع در این بخش کم شد و تابستان دغدغه‌ای برای بهره برداری از خطوط ۲۰ کیلوولت نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: همچنین ۱۶۴ ترانس در اوایل سال به شهرستان ها تزریق شد و باعث شد که پایداری خطوط بالا برود.

وی افزود: در بخش هوشمند سازی، تجهیزاتی نصب شده که از آن به مرکز کنترل فرمان داده می‌شوند و این امر به کاهش زمان خاموشی ها کمک می کند.

نصیری گفت: همچنین بنا داریم مرکز دیسپاچینگ در استان راه اندازی کرده که به کنترل خطوط فشار متوسط و ضعیف و کنتورهای فهام و عادی کمک می کند.