مدیر گروه بیماری‌های واگیر گلستان:

۲۲ هزار گلستانی در برابر کرونا واکسینه شدند

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون ۲۲ هزار گلستانی در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از مهر، علی باقری شامگاه پنج شنبه در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اظهارکرد: تزریق واکسن از اواخر سال ۹۹ در استان آغاز شد و در ابتدا کادر درمان واکسینه شدند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان افزود: تاکنون ۹۰ درصد کادر درمان و جانبازان بالای ۵۰ درصد و یک سوم بیماران خاص واکسینه شده و افراد باقی مانده در این گروه ها تا هفته آینده واکسن دریافت می کنند.

وی با اشاره به تزریق کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال، بیان کرد: تاکنون پنج هزار سالمند واکسن دریافت کرده و پیش بینی می شود تعداد این رده سنی در استان در مجموع به ۲۰ هزار نفر برسد که به زودی تزریق واکسن آنها انجام خواهد شد.

باقری اضافه کرد: افراد بالای ۸۰ سال در گلستان برای گرفتن نوبت نیاز به مراجعه حضوری ندارند و نگران از بین رفتن سهمیه واکسن خود نباشند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: سالمندانی که تاکنون اقدام نکرده اند می توانند از طریق مرکز پیام بهداشت راهنمایی های لازم را برای دریافت نوبت و زمان و مکان مراجعه دریافت کنند.

طبق گفته وی واکسیناسیون عمومی پس از ماه مبارک رمضان با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

باقری از تمهید مراکز بزرگی برای واکسینه کردن افراد خبرداد و تصریح کرد: تاکنون ۲۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن کرونا به جامعه هدف در گلستان تزریق شده و این افراد جز عوارض شایع واکسیناسیون مانند تب خفیف و بدن درد عارضه جدی دیگری نداشتند.