مدیرکل شیلات گلستان :

پیش بینی تولید ۷۰۰ تن ماهی در قفس در افق ۱۴۰۴

مدیرکل شیلات گلستان پیرامون این طرح گفت: در افق ۱۴۰۴ تولید ۷۰۰ تن ماهی در پهنه آبی دریای خزر با استفاده از طرح پرورش ماهی در قفس، پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر سیدجواد قدس علوی افزود: این طرح در دو دهه اخیر به عنوان یکی از ظرفیت‌های بکر توسعه آبزی پروری در کشور مطرح شد که گلستان به عنوان مبتکر این طرح توانسته تولید را از ۵۸ تن در سال ۹۲ به ۱۵۰ تن در سال ۹۹ ارتقا دهد.

وی ادامه داد: اکنون ۵۸ قفس (پن) با ظرفیت تولید ۲۰۰ تُن و اشتغال زایی ۶۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در سواحل استان گلستان جانمایی و مشغول فعالیت هستند.

قدس علوی با تاکید برضرورت تسریع و راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهی در سواحل دریای خزر حوزه سرزمینی گلستان، تصریح کرد که متولیان و دستگاه‌های مرتبط باید در راستای رفع موانع تولید و تسریع در روند امور سرمایه‌گذاران بخش پرورش ماهی در دریا بیش از گذشته همکاری داشته باشند.

همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان قدس علوی در نشست اخیر با موضوع الزامات، نحوه صدور و تمدید مجوز پروژه‌های طرح پرورش ماهی در دریا که با حضور نمایندگان دامپزشکی و نظام مهندسی این استان برگزار شد، خاطر نشان کرد: پیگیری صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری پرورش دهندگان از مهمترین اولویت‌های شیلات گلستان است که برای تحقق آن تاکنون با برگزاری نشست‌های مختلف با دستگاه‌های متولی، مجوز پرورش برای ۱۰ متقاضی دریافت شده است.

وی ادامه داد: متقاضیانی که تاکنون فعالیتی در این زمینه نداشته و تنها به اخذ پروانه اقدام نموده‌اند به زودی با تشکیل کمیسیونی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، پروانه بهره‌برداری آنها باطل خواهد شد.

مدیرکل شیلات گلستان همچنین ایجاد سایت پشتیبان و اسکله شناور را از دیگر نیازهای مهم طرح پرورش ماهی در دریای خزر برشمرد و اضافه کرد: پیگیری لازم توسط این اداره کل برای آغاز عملیات اجرایی ایجاد سایت پشتیبان و اسکله شناور در مناطق مورد مطالعه در دست انجام بوده و انتظار می‌رود، هرچه زودتر فعالیت ایجاد دو طرح مزبور آغاز شود.