در نشست مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله مطرح شد:

روز قدس نماد وحدت و همدلی امت اسلامی است

روز قدس، نماد حریت، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی و تجلی فریادهای آزادی خواهانه و عدالت طلبانه مظلومان در برابر غاصبان، زورگویان و متجاوزان است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از حوزه از گرگان، خانم زهرا آبام در نشستی مجازی، به مناسبت روز جهانی قدس، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله گفت: روز قدس که به طور رسمی روز جهانی قدس نامیده می‌شود، یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود.

 وی افزود: این رویداد به منظور ابراز حمایت از فلسطین و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.

فعال فرهنگی تصریح کرد: روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت‌های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی به پا می خیزند.

خانم آبام ادامه داد: در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می کنند و خواستار اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت‌های مسلمان و کل بشریت به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در سایه این پشتیبانی‌ها و حمایت‌های جلوه‌گر در روز جهانی قدس است که ما هر ساله شاهد تقویت و افزایش توان و بنیان مقاومت در منطقه به ویژه مقاومت فلسطین بوده‌ایم که گواه آن نیز بازدارندگی موشکی قوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

فعال فرهنگی افزود: همبستگی هر ساله با مسئله فلسطین و قدس شریف، تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین به ویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگری‌ها ودسیسه‌های صهیونیست‌ها علیه این شهر مقدس و مسجد مبارک القصی را به همراه داشته است.

آبام گفت: مردم مسلمان ایران نیز، برای بزرگداشت این روز تاریخی از همه بسترهای موجود در فضای حقیقی و مجازی بهره می‌گیرند و با حمایت بی دریغ از مبارزات و آرمان ملت فلسطین، پاسخ قاطعانه ای به شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر داده و نشان می‌دهند که آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز را هرگز فراموش نخواهند کرد.