امام جمعه بندرگز:

روز جهانی قدس نماد مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است

حجت الاسلام حسینی گفت: امروز روز جهانی قدس به نماد مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام «سید ابوالفضل حسینی» با گرامیداشت روز جهانی قدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در اهمیت روز قدس همین بس که معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند قدس پاره تن اسلام است.

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه قدس اولین قبله مسلمانان است، ادامه داد: مسجدالاقصی محل معراج پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) است و در حدیث معراج به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: پس از اشغال قدس شریف توسط صهیونیست ها تمامی علما اعم از شیعه و سنی با صدور فتوا و پیام های خود نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند و ضمن اعلام برائت، انزجار خود را هم اعلام کردند و مسلمانان را به دفاع از این مکان مقدس فراخواندند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: امام راحل نخستین بار در ۱۷ خرداد ماه سال ۴۶ نسبت به حرکت غاصبانه رژیم غاصب صهیونیستی هشدار دادند و وقتی جنگ ۶ روزه اعراب رخ داد امام راحل فتوای قطع هر گونه ارتباط تجاری و سیاسی دولت ها با رژیم غاصب صهیونیستی را صادر کردند که این  فتوای امام راحل در آن زمان بسیار مهم و تاثیرگذار بود و جرقه های امید را در دل های مردم مبارز فلسطین زنده کرد.

امام جمعه بندرگز اضافه کرد: در ادامه نیز امام راحل در ۱۶ مرداد ماه سال ۵۸ نیز در حرکتی بسیار مهم و تأثیرگذار آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه امروز روز جهانی قدس نماد مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی شده است، ابراز داشت: امروز با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم که از استراتژی ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی بود  منجر به شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه شده است که دستاوردهای بسیار خوبی را با خود به همراه داشت.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: به برکت افکار بلند و متعالی معمار کبیر انقلاب اسلامی تمامی آزادی خواهان جهان از قدس نه تنها به عنوان زمین غصب شده بلکه به عنوان یک هویت دینی و اسلامی یاد کرده و از آن دفاع می کنند.

امام جمعه بندرگز خاطرنشان کرد: به طور قطع جامعه اسلامی و مردم مسلمان اعم از زن و مرد نسبت به مسئله قدس دغدغه دارند و تمام هم و غم آنها این است که این وضعیت تغییر کند و سرزمین های اشغالی به دست صاحبان اصلی خود برسد.

وی متذکر شد: رژیم غاصب صهیونیستی طی روزهای گذشته اتفاقات و حوادث خاصی را رقم زده و به دنبال نسل کشی است که امیدواریم با اتحاد و انسجامی که بین گروه های مبارز و جهادی در فلسطین ایجاد شده پاسخ قاطع و دندان شکنی را به غاصبان بدهند.