گلستانی‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی دومین شب قدر را برگزار کردند

مردم گلستان شامگاه دوشنبه و همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، در فضای حزن‌آلود و زیر سایه بیماری کرونا، ضمن قرائت دعای جوشن کبیر و سردادن ندای "الغوث الغوث" ، در سوگ اولین امام خود اشک ماتم ریختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر در این آیین برنامه های مختلفی از جمله دعای افتتاح و جوشن کبیر قرائت و حاضران با نوای الغوث الغوث و با چشمانی اشکبار برای عزت مسلمانان و رفع مشکلات جامعه اسلامی دعا کردند.

مراسم احیا دومین شب قدر با حضور روزه داران و اقشار مختلف مردم در مساجد، امام زادگان و گلزار شهدا در شهرستان های مختلف گلستان بارعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد.

با توجه به شیوع کرونا، شرکت کنندگان این مراسم با دستکش و ماسک در مراسم حضور داشتند و برای دفع کرونا به تضرع و زاری به درگاه خداوند متعال پرداختند.

برخی شهروندان گرگانی هم به دلیل تاکید بیشتر بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع در داخل مصلی از داخل خودرو در مراسم احیای شب قدر شرکت کردند.

همچنین همزمان با شب‌ بیست و یک ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر ،مردم گلستان برای اهدای خون به مرکز جامع انتقال خون مراجعه کردند.