امام جمعه علی آبادکتول تأکید کرد :

لزوم بهره مندی مؤمنان از لیالی قدر/ اهمیت مواسات در ماه رمضان

امام جمعه علی آبادکتول لیالی قدر را یک فرصت الهی برشمرد و بر ضرورت بهره مندی مومنان از این شب ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امام علی(علیه السلام) اظهار کرد: خداوند متعال بندگان خود را دوست دارد و فرصت های ویژه و تکرارنشدنی را در اختیار آنها قرار می دهد که شب های قدر از جمله فرصت های زیبایی است که خداوند در اختیار بندگان قرار داده است.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم از فرصت گرانبهای لیالی قدر استفاده کنیم و قرآن کریم می فرماید ارزش یک شب قدر از هزار ماه بیشتر است در واقع ما با انجام یک عمل راه ۸۰ ساله را در یک شب طی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه باید شب قدر را یک فرصت الهی حساب کنیم، بیان کرد: لیالی قدر جنبه های مختلف مادی، معنوی، فردی و اجتماعی دارد چرا که لیالی قدر شب تقدیر و اندازه گیری مقدرات است.
حجت الاسلام مهدی نژاد با بیان اینکه خداوند متعال در شب قدر مقدرات یک سال انسان را اندازه گیری می کند، گفت: شرط برخورداری از لیالی قدر آن است که ما از این شب ها بهترین استفاده را ببریم.
امام جمعه علی آبادکتول ابراز داشت: پیامبر(ص) فرمودند مردی در بنی اسرائیل ۸۰ سال لباس رزم را از تن خود بیرون نیاورد که همه اصحاب پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) حسرت او را خوردند که کاش ما جای او بودیم که سوره قدر نازل شد و خداوند فرمودند شما هم می توانید با احیای شب قدر و برنامه های ویژه در این شب ها، ثواب ۸۰ سال نبرد در راه خداوند را نصیب خود کنید.
وی افزود: شب قدر شب نزول قرآن است و امیدواریم بعد از روزه داری بتوانیم از فرصت لیالی قدر نهایت استفاده را ببریم.
حجت الاسلام مهدی نژاد در ادامه بر لزوم مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: مسلمانان اعتقاد دارند احسان به دیگران علاوه بر دنیا در آخرت نیز جبران می شود لذا همیشه نسبت به همنوع خود اهل احسان و کمک کردن هستند و شاید به همین دلیل است که سایر ملل مانند مسلمانان اهل این کار پسندیده و نیکو نباشند.
امام جمعه علی آبادکتول با بیان اینکه کمک و دستگیری از دیگران نزد خداوند اجر و پاداش دارد، اضافه کرد: امام علی(علیه السلام)، حضرت زهرا و امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) روزه می گرفتند و موقع افطار یک روز اسیر و روزی دیگر یتیم و مسکین به درب خانه آنها می آمد و افطاری خود را به آنها می دادند.
وی با بیان اینکه اهل احسان بودن دستور قرآن کریم است، یادآور شد: سیره اهل بیت(علیهم السلام) و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) نیز این بود که هیچ گاه فقیری را محروم نمی کردند از طرفی اعتقاد داریم که هر چقدر ما به دیگرام کمک کنیم خداوند چندین برابر آن برای ما جبران می کند و اثر مثبت آن در زندگی ما و فرزندانمان جبران خواهد شد.
حجت الاسلام مهدی نژاد خاطرنشان کرد: در روایات از صدقه به عنوان عامل سلامتی یاد شده است لذا کسانی که به فقرا کمک کردند سلامتی آنها تضمین شده است.
امام جمعه علی آبادکتول تاکید کرد: در همه ماه ها به مواسات و دستگیری از محرومان تاکید شده است اما در ماه رمضان باید به این نکات بیشتر توجه کنیم زیرا ثواب آن بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا امکان برپایی سفره های افطاری نیست، می توان مواسات را به جای برپایی سفره های افطاری در بخش های دیگر اجرا کرد که کمک به آزادی زندانیان غیرعمد از جمله این بخش ها است.
حجت الاسلام مهدی نژاد ادامه داد: مردم امسال می توانند هزینه سفره های افطار را برای زندانیان غیرعمد که به دلیل بدهی را زندان هستند، صرف کنند، همچنین کمک به مؤسسات خیریه از دیگر بخش هایی است که مردم می توانند مواسات را اجرا کنند.
امام جمعه علی آبادکتول تصریح کرد: شرایط اقتصادی ازدواج و شروع زندگی را برای بسیاری از جوانان سخت کرده و برخی از جوانان برای آغاز زندگی با مشکل مواجه شدند که مردم در شرایط کرونایی امسال می توانند هزینه های سفره های افطار را به این دسته از جوانان نیز اختصاص دهند.