برای نخستین بار در کشور؛

ساخت و بهره‌برداری از سیستم حذف آرسنیک به روش اکسیداسیون

برای نخستین بار در کشور، یکی از واحدهای فناور عضو پارک علم و فناوری گلستان موفق به طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سیستم حذف آرسنیک به روش اکسیداسیون/فیلتراسیون شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ساجد خبر شرکت دانش‌بنیان “شیمی گستر محیط زیست” دستگاه فیلتراسیون تصفیه آب با حذف فلزات سنگین از آب آشامیدنی را به منظور تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و حذف آلاینده ها از آب تولید کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان این مطلب که ۱۵۸ واحد فناور و استارت آپ سراسر استان مستقر هستند اظهار کرد: این واحد ها از حدمات پارک علو فناوری استقاده میکنند که یکی از آنها واحد شرکت شیمی گستر محیط زیست است.

مهدی غفاری افزود: در حال حاضر تعدادی از دستگاه ها این شرکت در برخی نقاط استان نصب شده و برنامه صادرات آن نیز در دست اقدام است و  ما نیز از طریق بسته های حمایتی در بخش تولید و صادرات اقدامات لازم را برای توسعه این شرکت انجام خواهبم داد.

گفتنی است در حال خاضر ۲۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که با حمایت و توسعه تولید تعداد آنها می تواند به ۱۰۰ نفر هم برسد و در سال بنا بر سقارش ها امکان ساخت تعداد ۴۶ دستگته را هم دارد.