رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس:

۲ هزار و ۷۰۰ سالمند گنبدکاووس واکسن کرونا دریافت می‌کنند

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال ساکن مناطق شهری و روستایی این شهرستان که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر آنان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، در فهرست دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی ساجد خبر عبدالرحیم پالیده با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال گنبدکاووس واکسن کرونا دریافت کردند و طی چند روز آینده، واکسن به افراد باقی مانده نیز تزریق می‌شود.

وی بابیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر از سالمندان گنبدکاووس پرونده الکترونیک سلامت ندارند، افزود: برای این عده با اطلاع رسانی عمومی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، پرونده سلامت تشکیل و آنها نیز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس اضافه کرد: تاکنون هیچ یک از سالمندان دریافت کننده واکسن به جز عوارض جزیی مانند تب و بی‌حالی که در بحث تزریق واکسن طبیعی است، مشکل حادی نداشتند.

پالیده ادامه داد: از هفته آینده جمعیت بالای ۷۵ سال گنبدکاووس و بعد از آن به ترتیب با روند پنج سال کاهش، جمعیت بالای ۷۰ و ۶۵ سال در شهرستان واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون به چهار هزار نفر از جمعیت گنبدکاووس شامل کادر درمان، بیماران خاص (پیوند کلیه، دیالیزی، سرطانی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی)، جانبازان بالای ۷۰ و ۵۰ درصد و شیمیایی، کارکنان مطب پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی و بخشی از جمعیت بالای ۸۰ سال واکسن کرونا تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز بیمارستانی این شهرستان را ۱۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد از این افراد ساکن گنبد و بقیه از شهرستان‌های اطراف هستند.

پالیده بیان داشت: با توجه به نارنجی بودن وضعیت فعلی گنبدکاووس از لحاظ شیوع کرونا، لازم است مردم شهرستان همچنان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مانند استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند.

مطابق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اکنون شهرهای گرگان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز، بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و کلاله در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه، آق‌قلا، گمیشان، رامیان و بندرترکمن در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.