حماسه زیتون تا قدس در گلستان

مدیر کل صدا وسیمای گلستان از پوشش ویژه مراسم روز جهانی قدس در مرکز و شهرهای مختلف استان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای گلستان، منتظر حجت با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت: سیمای استانی گلستان ویژه برنامه تلویزیونی «تا قدس» را در آخرین جمعه ماه رمضان به مدت بیش از ۲۴۰ دقیقه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ به صورت زنده به روی آنتن خواهد برد .

این برنامه علاوه بر پوشش زنده مراسم روز قدس، شامل بخش های متنوعی از جمله حضور کارشناس در برنامه برای بررسی و تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی این روز مهم، تحلیل فلسفه وجودی مراسم روز قدس با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، پخش سخنان حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و اطلاع رسانی مسیرهای راهپیمایی است. پخش سرود و موسیقی زنده در استودیوی برنامه، ارتباط زنده با محل برگزاری مراسم راهپیمایی، پخش وله‌های مختلف و تصاویر هوایی از مراسم و ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری و استانی نیز از بخش های دیگر  ویژه برنامه تلویزیونی «تا قدس» است.

منتظر حجت همچنین اظهار داشت: در صورت صدور مجوز ستاد کرونا شبکه استانی سیما  با استقرار واحدهای سیار و یک دستگاه سلیتون در سطح شهر گرگان به انعکاس حماسه حضور مردم استان در راهپیمایی روز قدس خواهد پرداخت. وی در ادامه به معرفی برنامه‌های رادیوی فارسی و برون مرزی این مرکز پرداخت و گفت: شبکه استانی صدای گلستان هم  به منظور انعکاس این روز باشکوه، ویژه برنامه ای را با نام «حماسه زیتون» تدارک دیده است.

این برنامه از ساعت ۰۹:۰۰ صبح آغاز و تا اذان ظهر به صورت زنده با دعوت از کارشناسان سیاسی و فرهنگی به موضوع غزه می‌پردازد. اتحاد کشورهای اسلامی و ارتقای بصیرت مخاطبان، ابعاد سیاسی اجتماعی این روز و فلسفه نامگذاری آن از سوی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، بررسی علل وجود مشارکت مسلمین در راهپیمایی، پخش پیام های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، ارتباط تلفنی با ائمه جمعه و فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، پخش سخنان حضرت خامنه ای (مدظله العالی) و امام خمینی (ره)، شعرخوانی، انزجار مردم ولایتمدار استان از رژیم غاصب اسرائیل از موضوعات اصلی «حماسه زیتون» است.

وی افزود: رادیو ترکمنی برون مرزی هم با ویژه برنامه «سایرایاراولکام» به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده از رادیو ترکمنی با حضور کارشناسان مذهبی و گزارش های مردمی این روز باشکوه را گرامی می دارد. برنامه‌های روتین و روزانه این حوزه از جمله ویژه برنامه سحری «ضیافت الهی»، «چشمه ایمان» و «جهان سیاست» هم به طور ویژه به روز جهانی قدس اشاره دارد.

منتظر حجت همچنین به ویژه برنامه‌های معاونت خبر اشاره کرد و گفت: حوزه معاونت خبر این مرکز هم با هدف انعکاس شور، شعور، عزم و بصیرت مردم غیور و شهید پرور استان به منظور انعکاس حال و هوای این روز بزرگ ۳۵ اکیپ خبری در گرگان و شهرستان‌های استان مستقر می‌کند و ضمن ارائه گزارش های مردمی، اخبار راهپیمایی با شکوه مردم را به اطلاع مخاطبان در استان، شبکه‌های مجازی  و شبکه‌های سراسری می‌رسانند.

وی در پایاناز عملکرد معاونت فضای مجازی در این زمینه یاد کرد و افزود: این معاونت در خصوص این روز با شکوه به بارگذاری برنامه‌های مختلفی اهم از ۱۱ کلیپ های صوتی و تصویری اقدام کرده است. آماده سازی ۵ تیزر در خصوص روز قدس، ۳ موشن گرافی، ۵ پوستر، ۱۱عکس نوشت، ۶ پادکست، ۴ اینفوگرافی، ۳ کاریکاتور، راه اندازی پویش و ۳ نماهنگ در خصوص روز جهانی قدس از دیگر اقدامات همکاران معاونت فضای مجازی به مناسبت روز قدس است.