تولید ۹۰ میلیون ماسک توسط یک شرکت گلستانی/ کمبود مواداولیه در بازار مهمترین مانع در مسیر تولید

نایب رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران گفت: مهمترین موانع موجود در مسیر تولید و رسیدن به جهش تولید واردات بی‌رویه، کمبود مواد اولیه، عدم نظارت بر مواد اولیه نامرغوب، کاهش کیفیت به منظور کاهش قیمت و جلوگیری از مواد مرغوب به واحدهای تولیدی است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از فارس از گرگان، با نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال، جهت‌گیری برنامه‌های تولیدی و توسعه‌ای کشور مشخص شد.

تحقق شعار سال می‌تواند تحول همه‌جانبه در بخش‌های مختلف به ویژه زندگی مردم ایجاد کند.

دولت و حاکمیت نقش مهمی در حمایت از تولید و تحقق شعار سال داشته و هر یک از سه قوه مقنعه، مجریه و قضائیه باید با همکاری یکدیگر از تولید داخلی پشتیبانی کرده و موانع بر سر راه تولید و تولیدکنندگان را بردارند.

سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی نیاز به پشتیبانی داشته و این مهم توسط دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امنیت روانی و اقتصادی سرمایه‌گذاران و افزایش حس اعتماد آنها می‌تواند نقطه قوت برای پویایی بخش تولید و رسیدن به جهش تولید در راستای تحقق شعار سال توسط مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، «سیده گوهرشاد صالحیان» تولیدگر و کارآفرین نمونه کشوری، نایب رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، موسس و مدیر عامل شرکت تعاونی تولید پوشاک و «پرده بهزیست گنبد» که با مدیریت صحیح و تولیدات با کیفیت توانسته به عنوان کارآفرین برتر، صنعتگر و تعاونی برتر کشور انتخاب و تداوم برتر ملی به جامعه بین‌المللی معرفی شود گفت‌وگویی در راستای پشتیبانی از تولید و رفع موانع تولید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری انجام داده است که با هم می‌خوانیم.

به نظر شما بانوان و کارآفرینان چگونه می‌توانند در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دولت جوان و انقلابی نقش‌آفرینی کنند؟

صالحیان: تشکیل یک دولت انقلابی و جوان نیازمند یک رئیس جوان، کارآمد، دلسوز و نقدپذیر است زیرا جامعه ما نیاز به طرح‌های بومی مدرن و جوانان با استعداد دارد و نباید به جوانان با استعداد و دلسوز که دارای برنامه مدون و مدرن هستند با دید تحقیرآمیز نگاه کرد.

جوانان دارای ایده را با راهنمایی، اقتدار و غیرتمندی در پیاده کردن ایده‌های نو منطبق با اصول و موازین مملکت و با محبت و متواضعانه برخورد کنیم.

غرور چه در جوان و یا افراد مسن سبب شکست شده و برعکس صبوری و قبول مسئولیت در قبال ناملایمات راه پیشرفت را باز کرده و همین امر باعث می‌شود که یک بانو و یا کارآفرین در قبال امنیت و فارغ از هرگونه دغدغه کاری، بی‌قانونی و تبعیض پشتیبان دولت و ملت باشد.

امسال توسط مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده به نظر شما تولید در روند پیشرفت و اقتصاد کشور چه اهمیتی دارد؟

صالحیان: اگر شعار سال توسط مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند و موانع مسیر تولید رفع شود تمام کارخانجات و تولیدی‌هایی که بر اثر برخی موانع راکد شده شروع به فعالیت کرده و به راه خود ادامه دهند.با تولید بیشتر نیاز کشور تامین شده و مازاد تولید به کشورهای همجوار صادر می‌شود که در اقتصاد و پیشرفت کشور حائز اهمیت است.

به عنوان یک بانوی کارآفرین کشوری چه راهکارهایی در راستای پشتیبانی از تولید دارید؟

صالحیان: همه افراد جامعه تلاش دارند به نوعی از تولید پشتیبانی نمایند و بنده هم که افتخار خدمتگذاری در کسوت نایب رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران را دارم شاهدم که اکثر راهکارهای اساسی کشوری با حضور نمایندگان فراکسیون مجلس شورای اسلامی و اکثر مواقع همراه با اعضای اصلی هیئت مدیره به صحن مجلس حاضر و تصمیمات اتخاذ شده و به صورت لایحه به مجلس برای تصمیم و تصویب ارائه می‌شود.

اخیرا به علت شیوع بیماری کرونا رفت و آمدهای داخلی و خارجی کمتر شده و این فعالیت‌ها در قالب ویمینارها با زنان خارج از کشور تبادل نظرها و پیشنهادهای فی‌مابین برای شناخت تولیدات داخلی با بازرگانان خارجی غیر از کشورهای همجوار مانند کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای اروپایی در راستای تولیدات داخلی مذاکراتی انجام می‌شود.

چه نهادها، گروه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی از تولید نقش اصلی داشته و چه وظایفی در راستای آن دارند؟

صالحیان: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی بر حسب قوانین و مقرراتی که دارند به نوبه خود در تحقق بخشیدن به اهداف تولید نقش دارند. به طور مثال اگر ارگان مرتبط با معیشت مردم در تولید مایحتاج عمومی قصور کند مسلما کمبود به وجد می‌آید. سلایق سالم و سازنده یکی از علایق تولیدکنندگان بوده و بالعکس تحمیل سلایق ناسالم سبب دلتنگی شده لذا از ارگان‌های مرتبط استدعا پشتیبانی صحیح از تولیدکنندگان را دارم.

موانع موجود در مسیر تولید و رسیدن به جهش تولید را در چه عواملی ‌می‌دانید؟

صالحیان: واردات بی‌رویه، کمبود مواد اولیه، عدم نظارت بر مواد اولیه نامرغوب، کاهش کیفیت به منظور کاهش قیمت و جلوگیری از مواد اولیه مرغوب به واحدهای تولیدی مهمترین موانع موجود بر سر راه تولید و رسیدن به جهش تولید است.

خانم صالحیان حضرتعالی علاوه بر کارآفرینی، تولید و اشتغالزایی از زمان شیوع کرونا تاکنون نقش مهم و حیاتی در راستای مبارزه با این بیماری با کمک‌های خیرخواهانه و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک داشتید، در این زمینه توضیحات کامل دهید؟

صالحیان: یکی از سخت‌ترین کارهایی که در طول عمرم انجام دادم مبارزه با ویروس کرونا است. به محض شیوع بیماری کرونا برای حفاظت کادر درمان بدون وقفه تلاش کردم. با وجود کمبود «پارچه اسپان» و سایر ملزومات و در آن شرایط که کسی حاضر نبود تردد کند، تمام بازار را جستجو کردم تا بتوانم پارچه ضدآب شمعی را تهیه و با اندک «اسپان باند» موجود در بازار، ۱۰ هزار دست لباس یکسره کادر درمان و ماسک معمولی تولید و به صورت رایگان و با نظارت فرماندار و شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در بیمارستان‌های گنبدکاووس و گرگان توزیع کنیم. همچنین با زحمت فراوان توانستم تعداد نزدیک به ۴۰۰ نفر خیاط بانو سرپرست خانوار را شناسایی و با نظارت و ضدعفونی کردن چندین محل مناسب و قرنطینه کردن این افراد، انجام تست کرونا، ممنوع‌الملاقات کردن تمام‌وقت و شبانه‌روزی همه این افراد، احداث گرمخانه با بیش از ۶۰ درجه، ضدعفونی کردن محیط، بسته‌بندی و حمل انها توسط کامیون توانستم بیش از ۱۱۰ هزار دست لباس ضدآب کادر درمان را برای استان گلستان و مازندران ظرف مدت ۸۵ روز آماده و تحویل نمایم.

در همین راستا نیز همزمان دو دستگاه تولید ماسک پزشکی سه لایه تمام اتوماتیک آلتراسونیک را از کشور چین و مکزیک و در کنار آن یک تن ملت بلون ۲۵ خارجی را وارد ایران کرده و با نصب اشعه یووی دو طرفه با ظرفیت ۹۰ میلیون ماسک سه لایه پزشکی با ملت بلون ۲۵ خارجی تولید و بعد از بسته‌بندی و استقرار ۷۲ ساعت در گرمخانه وارد بازار کنم.

در شرکت تعاونی «بهزیست گنبد» تعداد ۴۵ نفر و در کارخانه ماسک نوین بهزیست تعداد ۳۰ نفر در دو شیفت مشغول به کار هستند.

با توجه به همه گیری و شیوع کرونا در کشور استان و شهرستان این کارگاه تولیدی ماسک چه فعالیت‌هایی را پیش‌رو دارید؟

صالحیان: آرزوی دیرینه بنده این است که ایران اسلامی عاری از بیماری کرونا شده و همه شهرهای ایران در وضعیت سفید قرار گیرند، در شرایط فعلی سعی‌ام این است که ماسک پزشکی مرغوب‌تری را تولید و لباس‌های ضد کرونا را با کیفیت بهتر به جامعه عرضه کنیم.

خانم صالحیان به عنوان یک کارآفرین نقش تولیدکنندگان و بخش خصوصی در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شعار سال چیست؟

صالحیان: تلفیق فرمایشات مقام معظم رهبری با خلاقیت‌های کارآفرینان در بخش‌های خصوصی و با پشتیبانی دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های مرتبط محقق شده و تولیدکنندگان را امیدوار و کارآفرینان را تشویق به تحقق بخشیدن به این اهداف کرده که شرط اصلی این اتفاقات اصلاح ساختار قوانین دست و پاگیر اداری است.