مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کسبه و اصناف گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: بانک های عامل سطح استان گلستان ۱۱۰ میلیارد تومان به اصناف تسهیلات کرونا پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی ساجد خبر، سعید مازندرانی  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: دولت برای جبران خسارت های ناشی از کرونا در سال گذشته تسهیلاتی را برای مشاغل در نظر گرفته بود.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۳ هزار و ۲۳۸ پرونده برای دریافت تسهیلات از اصناف مختلف تشکیل شد که از این تعداد نزدیک به هشت هزار مورد تسهیلات خود را از بانک های عامل دریافت کردند.

مازندرانی بیان کرد: بانک های عامل سطح استان گلستان ۱۱۰ میلیارد تومان به اصناف تسهیلات کرونا پرداخت کردند.

وی ابراز داشت: مابقی پرونده ها همچنان در بانک ها باقی مانده و یک هزار و ۸۱۰ مورد از این پرونده ها در دست بررسی است ولی بانک های عامل عنوان می کنند که این تسهیلات مربوط به سال ۹۹ است و برای سال جدید هنوز دستورالعملی برای پرداخت این تسهیلات ابلاغ نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: انتظار داریم ستاد کرونا برای این سه هزار تقاضای تسهیلات مساعدت داشته باشد و شرایطی فراهم شود که بانک ها این تسهیلات را بپردازند.

مازندرانی افزود: براساس مصوبه ستاد کرونا بنا شد که تسهیلات مهدکودک ها یک سال امهال شود و آموزش و پرورش برای مدارس غیرانتفاعی نیز این درخواست را دارد که نیاز است در این خصوص مساعدت صورت بگیرد.