فرماندار کردکوی: حضور جهاددانشگاهی می تواند به توسعه شهرستان کمک کند

فرماندار کردکوی گفت: جهاد دانشگاهی در قسمت های مختلف و مهمی در حال خدمت در استان است و این نهاد با ایجاد نمایندگی می تواند به توسعه شهرستان کمک کند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایسنا، ابراهیم قدمنان در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان اظهار کرد: شهرستان کردکوی ظرفیت های بسیار خوبی در کشاورزی و کشت گیاهان دارویی دارد. امروز کشت گیاهان دارویی در دشت و مناطق کوهستانی شهرستان در حال توسعه است. حضور فعال و موثر جهاددانشگاهی در سطح شهرستان می تواند منجر به افزایش اشتغال و بسترسازی جهت پیشرفت شهرستان شود.

وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی برای کشاورزان سود بسیار خوبی دارد مشروط به اینکه در کنارآن دو اتفاق همزمان رخ دهد؛ اول اینکه نکات علمی مربوط به توسعه کشت به کشاورزان توصیه شود و دوم اینکه بازار خرید محصولات تضمین شود. جهاد دانشگاهی در هر دو قسمت می تواند موثر باشد و به شهرستان کمک کند.

فرماندار کردکوی بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سبب کاهش مصرف آب می شود که این امر یکی از مسائل ضروری مدیریت منابع در شهرستان است. شهرستان کردکوی با اقلیم و آب و هوای بسیار خوبی که دارد می تواند به بهترین شکل از این ظرفیت ها استفاده کند.

قدمنان خاطرنشان کرد: ما از استقرار جهاددانشگاهی در شهرستان حمایت خواهیم کرد و حتی می توانیم اعتبارات شهرستانی را برای فعالیت های جهاددانشگاهی در نظر بگیریم.

سیدعزیز موسوی، سرپرست جهاددانشگاهی استان گلستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نگاه مثبت و توسعه گرای فرمانداری کردکوی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان با داشتن مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی، آزمایشگاه آب و خاک و گیاه و کارگاه اسانس گیری ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه علمی و ایجاد رقابت در بازار بوجود آورده است.

وی ادامه داد: ما هم علاقه مندیم در صورت حمایت و اختصاص اعتبار توسط شهرستان بتوانیم در توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال خصوصا در ساماندهی مشاغل خانگی با ظرفیت طرح ملی مشاغل خانگی سهیم باشیم. طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که کارفرمای استانی آن اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوده و دبیرخانه آن به جهاد دانشگاهی محول شده است، تکلیف ساماندهی ۲۳۰۰ نفر شغل پایدار را در استان دارد و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر در استان ثبت نام کرده اند. برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارتی و اتصال به بازار متقاضیان از سال گذشته شروع شده است.

سرپرست جهاددانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: کردکوی از لحاظ جغرافیایی، موقعیت مناسبی دارد و می تواند به عنوان مرکز غرب استان در حوزه های  پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی و ارائه خدماتی از قبیل ذخیره سازی سلولهای بنیادی خون بند ناف و برگزاری دوره های آموزش های تخصصی کوتاه مدت شغل محور و مهارت محور در نظر گرفته شود.