زمزمه الهی العفو گلستانی‌ها در شب قدر کرونایی

همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) و در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم احیای نوزدهم ماه رمضان با رعایت توصیه‌های بهداشتی و زمزمه الهی العفو گلستانی‌ها در مساجد و بقاع متبرکه این استان برگزار شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، در این برنامه‌ها روزه‌داران گلستان در فضایی حزن آلود و زیر سایه ویروس کرونا سلامتی بیماران و دفع کامل بیماری کرونا را از خداوند درخواست کردند.

شیوع کرونا و تاکید مسوولان بر رعایت پروتکل های بهداشتی سبب شد، تعدادی از مردم گلستان در خانه ها شب زنده داری کرده و در جمع کوچک خانواده به راز و نیاز بپردازند.

در مراسم شب قدر در مساجد و تکایای گلستان که با حداقل شرکت کنندگان برگزار شد، سخنرانان پیرامون فضیلت ماه رمضان و شب‌های قدر و نیز شخصیت والای امام علی (ع) سخنرانی کرده و آیین ویژه این شب همراه با مرثیه‌سرایی مداحان اجرا شد.

با توجه به شیوع کرونا، شرکت کنندگان این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد و تکایا حضور داشتند پس از دعا، نیایش و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر قرآن به سر گرفتند و برای دفع کرونا و دیگر مشکلات مسلمانان به تضرع و زاری به درگاه خداوند متعال پرداختند.

برخی شهروندان گلستانی هم به دلیل تاکید بیشتر بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع در داخل مصلی از داخل خودرو در مراسم احیای شب قدر شرکت کردند.

طبق اعلام مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، مراسم احیای شب‌های قدر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در همه مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار شد.