مدیرکل بهزیستی گلستان:

تزریق واکسن به سالمندان گلستان با حل مشکلات حقوقی سرعت می‌گیرد

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که تزریق واکسن به سالمندان مقیم مراکز نگهداری شبانه‌روزی در گرگان و گنبدکاووس با حل مشکلات حقوقی و قانونی سرعت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی ساجد خبر، سیدمهدی حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: از زمان اجرای طرح واکسیناسیون کرونا به افراد سالمند تاکنون هیچ کدام از سالمندان مقیم مرکز نگهداری گنبدکاووس به دلیل نداشتن هویت، بی‌سرپرست بودن افراد و رضایت نداشتن خانواده، واکسن کرونا دریافت نکردند.

وی بیان کرد: واکسن کرونا برای این قشر به اندازه نیاز در اختیار گلستان قرار گرفته و تلاش می کنیم با حل مشکلات حقوقی موجود، این افراد را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

به گفته مدیرکل بهزیستی گلستان رضایت یکی از اعضای خانواده سالمند در تزریق واکسن ضروری است که برخی از آنان چون هویت نامشخصی داشته و دسترسی به خانواده برخی دیگر هم دشوار بود، تاکنون واکسن به آنان تزریق نشد.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۲ سالمند واجد شرایط تزریق واکسن کرونا در سه مرکز نگهداری شبانه‌روزی گلستان (۲ مرکز در گرگان و یک مرکز در گنبدکاووس) نگهداری می شوند که تاکنون به ۲۷ نفر از سالمندان و ۱۸ پرسنل از مجموع ۶۳ پرسنل این مراکز واکسن کرونا تزریق شد.

وی ادامه داد: برخورداری از بیماری زمینه ای و تایید نکردن پزشک ناشی از ضعف قوای جسمانی، عامل تزریق نشدن واکسن کرونا به دیگر سالمندان مقیم مراکز نگهداری گرگان بود.

تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۸۰ سال از سه‌شنبه هفتم اردیبهشت آغاز شد که طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مجموع حدود ۱۸ هزار سالمند واجد شرایط، ۸۹۴ نفر این واکسن را دریافت کردند.