بیش از ۱۶ هزار گلستانی واکسن کرونا دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان، گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر نوبت اول واکسن و ۵۶۶۶ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا فاضل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر کمی شرایط کرونا در استان به ثبات رسیده و طی چهار روز گذشته شاهد روند نزولی بیماران بستری بودیم به طوری که کاهش ۱۴۰ بیمار بستری را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته متاسفانه ۴۰ هم استانی را بر اثر کرونا از دست دادیم که نسبت به هفته قبل از آن، ۱۶ نفر افزایش داشته است. با وجود روند نزولی بستری، پیش بینی می کنیم در هفته جاری تعداد مرگ و میرها بیشتر شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان یک امر ضروری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه با اشاره به اینکه نوع انگلیسی کرونا، سوش قالب کرونا در کشور است، تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان یک امر ضروری است و عبور از این پیک نیاز به تداوم همراه مردم دارد.

فاضل در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در گلستان تقریبا نزدیک به میانگین کشوری است. کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در همه زمینه ها مشاهده می شود. شاید امروز با گذشت ۱۵ ماه از این بیماری، انگیزه ای که در ابتدا برای رعایت پروتکل ها وجود داشته، کمتر شده است.

تمامی کادر درمان متقاضی واکسینه شدند

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۵ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر نوبت اول واکسن و ۵۶۶۶ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: تاکنون تمامی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی در استان متقاضی واکسیناسیون هم کسانی که به صورت مستقیم درگیر بیماران کرونایی هستند و هم کسانی که کادر پشتیبان بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه ها هستند، واکسن دریافت کرده اند.

فاضل با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، گفت: تاکنون ۸۹۴ نفر از این افراد واکسن دریافت کردند. به ۸۱۵ نفر از بیماران خاص و ۳۰۳ نفر از پاکبانان نیز واکسن تزریق شده است.