فرصت بندگی با دست گیری از نیازمندان /مشارکت گلستانی ها در اطعام دهی ماه رمضان

اینروزها که ویروس منحوس کرونا در کشور ما و در جهان جولان می دهد دستگیری از نیازمندان و افراد آسیب دیده ضروری تر است و ماه رحمت خدا نیز بهانه ای برای کمک های بیشتر شده است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از گلستان ما؛ ماه مبارک رمضان ماه بندگی و رهایی از نفس است. ماه فرصت ها و دستگیری و بازگشت دوباره به انسانیت و دوری از منیت ها .

ماهی که درهای عظیم رحمت خداوند باز است و همگان از خوان نعمت او بهره مند می شوند.

ماه رمضان بهترین فرصت شکل گیری اراده جمعی، مناسک توحیدی و اجتماعی در سایه و مشارکت اجتماعی است و به ظهور رساندن نهایت یک حس همدلی مومنانه و ایمان به توان مومنان است.

اینروزها که ویروس منحوس کرونا در کشور ما و در جهان جولان می دهد دستگیری از نیازمندان و افراد آسیب دیده ضروری تر است و ماه رحمت خدا نیز بهانه ای برای کمک های بیشترمی شود .

از قبل از ماه مبارک رمضان نهاد هایی همچون ساه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد، خادمیاران رضوی،اوقاف و غیره کمک های را برای کمک به معیشت مستمندان آماده کردند و این کمک ها در طول ماه مبارک رمضان نیز در حال انجام است.

رزمایش «مواسات و کمک‌های مؤمنانه» پس از سخنرانی نیمه شعبان سال گذشته رهبر معظم انقلاب و به دستور ایشان با هدف یاری رساندن به افراد کمتربرخوردار و آسیب‌دیده از شرایط اقتصادی پس از شیوع کرونا در تمامی استان ها آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.

نخستین مرحله از رزمایش کمک مومنانه سپاه نینوا استان گلستان ویژه ماه مبارک رمضان  امسال از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد.

در این رزمایش که دوازدهمین مرحله از رزمایش های سراسری سپاه در استان بود، ۱۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

پایگاه‌های مقاومت بسیج، خیران، نهادهای حمایتی و غیره در تهیه ۳۰ هزار بسته معیشتی برای ایام ماه مبارک رمضان به سپاه نینوا کمک کردند.

به گفته فرمانده سپاه نینوا گلستان، تاکنون ۳۲۰ هزار بسته کمک معیشتی مواد غذایی بین نیازمندان در استان توزیع شده است.

۲۵۰ آشپزخانه اطعام مهدوی

کمیته امداد استان گلستان در راستای اهداف پویش ایران همدل وبه منظور تحقق مواسات وکمک های مومنانه و طرح اطعام مهدوی – افطاری ساده ، فعالیت خودرا با مشارکت موکب علی ابن موسی الرضا(ع)  تعداد ۲۵۰ آشپزخانه اطعام مهدوی را درماه مبارک رمضان راه اندازی کرده است.

در همین راستا طرح پخت ۳۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان شهرستان گرگان و استان توسط خادمین موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان و مرکز نیکوکاری مصلی وحدت گرگان در ماه مبارک رمضان و پخت یک هزار پرس غذای گرم به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در شهر انبارالوم و بخش وشمگیر اجرا شده است.

ستاداجرایی فرمان امام (ره) در استان گلستان پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نسبت ۱۵ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کرده است  و این کمک ها در طول ماه مبارک رمضان هم همچنان ادامه داردف همچنین گروه های جهادی که با کمک این ستاد و سپاه پاسداران به مناطق کحروم استان رفتند همنان فعالیت خود را در مناطق روستایی گمیشان، آق قلا و رامیان و غیره ادامه می دهند.

همچنین در آستانه شب های لیالی قدر و در راستای ادامه رزمایش مواسات و همدلی تعداد ۷۰ بسته معیشتی برای افراد نیازمند وآسیب دیده از کرونا هر یک به ارزش ۳۵۰ هزار تومان از سوی امام جمعه شهرستان بندرگز توزیع شد.

توزیع ۱۶۰۰۰ بسته معیشتی در مناطق کمتر برخوردار گنبد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم از توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی به همت خیر نیک اندیش و داوطلب گنبدی خبر داد.

فرهاد میقانی اظهار کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ۱۶ هزار بسته معیشتی توسط خیّر نوع دوست و داوطلب گنبدکاووسی اهدا و به مناطق محروم گلستان ارسال شد.

وی با بیان اینکه شعار سازمان داوطلبان حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانگران است، افزود: باید بر این نکته تاکید کنیم که نیکان خیراندیش همچون آقای شهرکی به عنوان خیر داوطلب، تفسیر حقیقتی و عینی این شعار در خانواده بزرگ هلال احمر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: طرح ملی همای رحمت یکی از طرح‌های هلال احمر در ماه رمضان است که البته بعد از ورود کرونا در کشور و آسیب به معیشت خانوارهای کم برخوردار، تهیه بسته‌های معیشتی با همت خیرین خداجو و داوطلب در دستور کار اصلی سازمان داوطلبان قرار گرفت.

میقانی بیان کرد: این خیر سخاوتمند و داوطلب گنبدکاووسی با اهدای ۱۶ هزار بسته معیشتی نه تنها در گنبدکاووس و شرق استان، بلکه در بسیاری از مناطق محروم گلستان فرهنگ ناب نوع دوستی را ترویج داده است.

توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی در گلستان تا پایان ماه مبارک رمضان

۱۵ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش همدلی تا پایان ماه مبارک رمضان بین نیازمندان گلستان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت : روغن مایع ، برنج ، رب، ماکارونی ، سویا ، چای ، شکر و محصولات بهداشتی در این بسته ها قرار دارد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود : در مرحله اول ۵ هزار بسته برای توزیع آماده شده است اما با توجه به استقبال خوب خیران ده هزار بسته دیگر نیز تا نیمه ماه مبارک رمضان تهیه و اهداء می شود.

وی گفت : در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مومنانه به نیازمندان رزمایش همدلی تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

همچنین ۴۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال اهدایی بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان، سمن‌ها و موسسات خیریه گلستان در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق رزمایش مواسات و کمک مومنانه به افراد نیازمند به‌ویژه خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا در گلستان در حال توزیع است که برکت دیگر ماه مبارک رمضان  برای افراد بی بضاعت محسوب می شود.

استاندار گلستان هم در این باره اظهار کرد: آنچه جامعه را زنده نگاه می دارد امید و مشارکت همه اقشار جامعه در رفع مشکل شهروندان نیازمند است.

هادی حق شناس گفت: کمکهای مومنانه سازمان های دولتی، سمن ها و گروه های جهادی از ابتدای شیوع کرونا به صورت منسجم در گلستان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآورشد: خیران و افراد دارای توانایی مالی، کمک های خود را به این گروه های مردمی برسانند تا از این طریق به دست نیازمندان واقعی برسد.

نگارستان ایران در حمایت و همدلی اقوام زبانزد است وهمواره در بحرانهای اجتماعی نیز همه در یک مسیر حرکت کرده اند ، در این رزمایش مواسات ، همدلی و عبور از بحران منحوس کرونا و کاهش درد و رنج نیازمندان هم تجلی نوعدوستی و مهربانی خود را ابراز می کنند.