صادرکنندگان گلستانی نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت گلستان در رابطه با بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۷-۱۴۰۰ از بازرگانان و صادرکنندگان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت گلستان گفت:  صادر کنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالا‌های صادراتی در بازه زمانی (۲۲/۰۱/۱۳۹۷) لغایت (۱۶/۰۵/۱۳۹۷) به عراق و افغانستان اقدام کرده اند و در موعد مقرر نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت اقدام نکرده ‎اند، حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد امسال  فرصت دارند تا با ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت، نسبت به رفع تعهدات ارزی مربوطه اقدام کنند.

حسن زاده افزود: صادرکنندگان سال ۱۳۹۸ تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ و صادرکنندگان سال ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ مهلت خواهند داشت تا با ایفای تعهدات ارزی صادراتی خود از معافیت‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: این مهلت صرفا برای تعیین تکلیف مالیاتی صادرکنندگان است و ارتباطی به مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان مندرج در بند (۴) مصوبه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی ندارد، همچنین صادرکنندگان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مکلفند ۹۰ درصد ارزش پروانه‌های صادراتی اعلامی توسط گمرک ج. ا. ا را به چرخه اقتصادی برگردانند.

حسن زاده گفت: بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات در برگیرنده نظرات اعضای کمیته اقدام ارزی شامل سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی، گمرک، سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون، اتاق اصناف و نهاد‌های نظارتی است که از سوی کمیته ماده (۲) مصوبات چهاردهمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی تصویب و ابلاغ شد.