هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و دامداران

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و بارش‌های پیش رو، دامداران، کشاورزان و گلخانه‌داران توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شفا آنلاین، مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی  از رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط خبر داد و گفت: امروز در نوار شمالی و نوار شرقی کشور همچون استان های کرمان، یزد، فارس، هرمزگان، دامنه های البرز، تهران، سمنان و پاره ای از مناطق اصفهان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته وی، شدت بارش های امروز مربوط به استان های کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است.
حقیقت گفت: روز شنبه در نوار شمالی کشور و برخی نواحی اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعد و برق انتظار می رود.
مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی کرده ایم.
وی در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان مناطق جنوبی کشور توصیه می شود که در صورت داشتن گلخانه فعال نسبت به استحکام سازه گلخانه اقدام کنند چرا که وزش باد شدید است.
این مقام مسئول ادامه داد: کشاورزان استان مازندران هوادهی را در خزانه های برنج انجام دهند.
به گفته وی، با توجه به رگبار باران و رعد و برق در مناطق کوهپایه ای استان گیلان به کشاورزان ، دامداران و عشایر توصیه می شود که مراقبت های لازم را به عمل آورند.
مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با وجود احتمال تگرگ در چهارمحال و بختیاری کشاورزان حفاظت از باغات را انجام دهند، کشاورزان استان گلستان برای اینکه بوته های سیب زمینی مشکل پیدا نکند، کود سرک همراه با محلول پاشی به مزارع دهند.
وی در پایان درباره آخرین وضعیت بارش کشور تصریح کرد: بنابر آخرین آمار متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۱۱۲.۶ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۰۳.۳ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶.۱ درصد و دوره نرمال ۴۴.۶ درصد کاهش بارش داشتیم که با این وجود شرایط خشکسالی ادامه دارد.