مدیرکل انتقال خون گلستان:

ذخایر خونی گلستان به ۴.۱ روز رسید

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: ذخایر خونی گلستان که در روزهای گذشته به سه روز کاهش یافته بود هم اکنون به ۴.۱ روز رسیده است.

به گزارش ساجد خبر، سیدصادق بنی عقیل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ذخایر خونی گلستان که در روزهای گذشته به سه روز کاهش یافته بود هم اکنون با همکاری مردم نوع دوست به ۴.۱ روز رسیده است.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: اما در گروه خونی o+ و A- ذخایر، کمتر از چهار روز بوده و با توجه به اینکه مصرف فرآورده های خونی به دلیل فاوبیسم و غیره بالا رفته است، از مردم می خواهیم همچنان به یاری بیماران بشتابند.

وی بیان کرد: در ایام ماه رمضان طبق برنامه پایگاه انتقال خون گرگان (خیابان پنجم آذر) و گنبدکاووس (خیابان ۱۷ شهریور) از ساعات هشت الی ۱۳:۳۰ و شب ها از ساعت ۲۱ الی ۲۴:۰۰ بامداد پذیرای مردم هستند و مرکز خونگیری علی آبادکتول هم هر شب بعداز افطار تا ساعت ۲۴ فعال خواهد بود.

بنی عقیل گفت: هر شب هم دو تیم سیار در محلات و روستاهای استان برای خونگیری مراجعه می کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: با توجه به ممنوعیت تردد شبانه، مردم نگران قبض جریمه رانندگی نباشند زیرا جرایم رانندگی آنها (بین ساعت ۹ الی ۱۲ شب) بخشیده خواهد شد.

وی در خصوص آمار اهدای خون در سال جاری گفت: در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته رشد ۲۱ درصدی اهدای خون را در استان شاهد بودیم و در اردیبهشت ماه هم تاکنون هزار واحد خونگیری انجام شده است.