استاندار گلستان خبرداد:

اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا در ۱۰۰ روستای گلستان

استاندار گلستان گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در ۱۰۰ روستای گلستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، هادی حق شناس در جلسه وبینار عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت روستا اظهارکرد: تقاضا ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستاها تداوم یابد چرا که منجر به ادامه مهاجرت معکوس و رونق روستاها می شود.

وی افزود: شاخص های روستایی استان در دولت تدبیر امید رشد قابل توجهی داشته به گونه ای که تا پیش از سال ۹۲ جمع آوری زباله در ۳۰۰ روستا انجام می گرفت و امروز در ۶۷۰ روستا و حتی امروز در ۱۰۰ روستا طرح تفکیک زباله از مبدا اجرایی می شود.

استاندار گلستان بیان کرد: تا پیش از سال ۹۲ تعداد ۱۳ پایگاه آتش نشانی در روستاها استقرار داشت که این رقم در حال حاضر به ۳۵ پایگاه رسیده است.

حق شناس اضافه کرد: تا پیش از سال ۹۲ تنها ۲ بومگردی در استان مشغول به فعالیت بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳۰ بومگردی ارتقا یافته و تا پایان دولت هم ۲۰ بومگردی دیگر احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: تا پیش از سال ۹۲ در ۳۷۰ روستا طرح هادی اجرایی شده بود که این رقم به ۶۷۰ روستا ارتقا یافته و میانگین اجرای طرح هادی در روستاها گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار گلستان ادامه داد: تا پیش از این دولت ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده بود که از سال ۹۲ تا به امروز ۳۵ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شدند.