معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان:

گلستان ۹۶ فضای ورزشی برای استفاده دانش آموزان دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: هم اینک آموزش و پرورش گلستان ۹۶ فضای ورزشی شامل ۷۸ سالن سرپوشیده و ۱۸ سالن روباز با مساحت بیش از ۹۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای استفاده دانش آموزان دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، رضا طبرسا روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح سالن ورزشی ویژه بانوان فرهنگی گنبدکاووس اظهار کرد: سرانه فضای ورزش دانش آموزی استان را ۳۱ سانتی‌متر مربع اعلام کرد و گفت که این میزان سرانه، یک سانتی‌متر مربع بیشتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: مهمترین سیاست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان، افزایش فضاهای ورزشی از محل اعتبارات استانی و وزارتی به منظور ایجاد تحرک و شادی در بین دانش آموزان است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان اضافه کرد: علاوه بر آن در راستای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد زمینه‌ افزایش نشاط، بهبود سواد حرکتی و شکل دهی عادات مفید سبک زندگی فعال دانش آموزان، تاکنون ۱۲ کلاس تربیت بدنی هر کدام با متراژ ۱۲۰ متر و اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال و ۶ مدرسه پویا با اعتبار هر مدرسه ۳۵۰ میلیون ریال در استان افتتاح شده است.

طبرسا ادامه داد: ۱۶ مدرسه پویا و ۶ کلاس تربیت بدنی دیگر نیز توسط آموزش و پرورش گلستان با خریداری لوازم و تجهیزات استاندارد ورزشی درحال آماده سازی است.

وی اظهارداشت: در کلاس‌های درس تربیت بدنی، فضاهای بلا استفاده داخل ساختمان مدارس برای استفاده دانش آموزان دختر به لوازم ورزشی مجهز و در مدارس پویا، لوازم ورزشی مورد نیاز در حیاط مدارس مستقر می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که نخستین سالن ورزشی ویژه بانوان فرهنگی گلستان در فضایی به مساحت ۳۱۰ مترمربع و با هزینه ۲ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و لوازم ورزشی در طبقه دوم کانون فرهنگی و هنری میثاق گنبدکاووس افتتاح شد.

کمال‌الدین نظرنژاد با تاکید بر تقویت فضاهای ورزشی شهرستان، افزود: به‌زودی پیست دو و میدانی دانش آموزی مجموعه ورزشی شهید نوعی که برای استفاده عموم مردم نیز قابل استفاده خواهد بود با همکاری شهرداری این شهر افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت استخر دانش آموزی گنبدکاووس نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تخصیص اعتبار امسال به بهره برداری می‌رسد.

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

شهرستان گنبدکاووس نیز با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.