پای دورهمی‌ها روی گلوی بازار

اصناف استان گلستان از بی مبالاتی برخی افراد در برگزاری دورهمی‌ها گلایه دارند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نزدیک به ۳ هفته از تعطیلی بازار در استان گلستان می گذرد، تعطیلی که گلوی اصناف را سخت فشرده است.

محمد کریمی صاحب یک فروشگاه پوشاک است، او امروز طی تماس تلفنی، با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حالی که هفته‌ها و ماه‌ها و یک سال است که روی دور ضرر افتاده ایم، برخی مردم بدون رعایت حال ما دورهمی می‌گیرند.

او افزود: ستاد کرونا تصمیم به تعطیلی اصناف می‌گیرد تا شرایط کرونا عادی شود، اما دورهمی‌های برخی مردم تعطیل نمی‌شود و با این رفتار‌ها ضرر‌های ما جبران ناپذیر است.

علی محمدی دیگر فروشنده پوشاک که در شهر گرگان مغازه دارد گفت: با وجود اینکه مغازه‌ها تعطیل هستند و ما درگیر قسط، چک و اجاره مغازه هستیم در اطرافیان و آشنایان می‌بینم که بدون توجه به این سختی‌ها دورهمی، جشن تولد و مهمانی گرفته می‌شود و با خیال راحت دور هم جمع می‌شوند.

او ادامه داد: اگر تصمیمات ستاد کرونا لازم الاجرا است و برای رعایت حال مردم اتخاذ شده است،‌ ای کاش این دسته از مردم هم برای احترام به شرایط سختی که ما اصناف با آن دست و پنجه نرم می کنیم رفتار دلسوزانه‌ای داشته باشند.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم اکنون شهرستان‌های مراوه تپه، آق قلا، گمیشان، رامیان، بندر ترکمن در وضعیت زرد  و شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، علی آباد، گنبدکاووس، آزادشهر و کلاله نارنجی و شهرستان‌های گرگان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز قرار دارند.

بنابر آمار دانشگاه علوم پزشکی دو روز گذشته ۶۸۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری بودند که از این تعداد، ۱۰۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و ۴۵ نفر هم به دلیل وخامت حالشان با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند.