انتخاب سرمایه گذار گام بعدی آغاز ساخت‌تله کابین گرگان

رئیس شورای شهر گرگان گفت: انتخاب سرمایه گذار مناسب برای آغاز ساخت پروژه تله کابین گام بعدی بوده که نیازمند انجام مناقصه است.

به گزارش ساجد خبر، سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت احداث تله کابین گرگان، اظهار کرد: امیدواریم بعد از انجام مناقصه، سرمایه گذار مناسب برای آغاز ساخت تله کابین مشخص شود؛ البته سرمایه گذار باید طرح های مناسبی را برای مبدا و مقصد این پروژه ارائه دهد.

وی افزود: سرمایه گذاران متعدد پیشنهادات خود را همراه با طرح هایی که مد نظر دارند، مطرح کرده و قرار است طی فراخوانی که توسط مصوبه شورای عالی سرمایه گذاری به مراحل پایانی نزدیک شده است، مناقصه ای صورت بگیرد.

مرتضوی ادامه داد: مسیر تله کابین با سه کیلومتر طول و با در نظر گرفتن ۱۷ دکل و فندانسیون (پی و زیرساخت) و بیش از ۳۰ کابین چهار نفره با ظرفیت جابه جایی هزار و ۴۰۰ نفر در طول روز از سایت قوری در جنب رستوران باباطاهر ساخته می شود.

ساخت خیابان غذا برای رونق گردشگری تاریخی بود

وی در ادامه، درباره خیابان غذا که از وعده های شهرداری بود که هنوز به سرانجام نرسیده، اظهار کرد: خیابان غذا می تواند به رونق گردشگری ما بسیار کمک کند؛ در این خیابان مسافران و گردشگران در کنار غذا خوردن، می توانند از خانه های تاریخی نیز بازدید کنند و این امر باعث ایجاد یکسری رویدادهای خاص، در حوزه گردشگری تاریخی می شود.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: در این خیابان ۹ الی ۱۰ مجموعه پذیرایی با سبک تاریخی همان منطقه ساخته شده است که متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا تعدادی از واحدها بسته شده است و این تعطیلی ها باعث شد تا برنامه ریزی ها بهم بریزد.

وی با بیان اینکه امکان ساخت مکان‌های گردشگری در فضاهای دیگر شهر نیز وجود دارد، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا در حوزه گردشگری تمرکز خود را بر یک فضا و مکان نگذاریم و بقیه نقاط شهر نیز مورد توجه قرار بگیرد.