۱۷۲ کیلومتر از ذخایر برفی گلستان آب رفت

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: یکی از پیامد‌های تغییر اقلیم در استان کاهش ذخایر برفی است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: گلستان جزو ۵ استان کم بارش کشور قرار دارد و در حال حاضر بیشتر مناطق استان به جز ارتفاعات، دچار خشکی شدید و بسیار شدید است.

او افزود: در ۶ ماهه سال زراعی جاری، میانگین بارش در ۱۴ شهرستان استان، ۱۹۸.۲ میلی متر بود که نسبت به دوره متوسط ۴۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته داداشی پوشش برف در ارتفاعات به عنوان یکی از ذخایر آبی از ۱۸۰ کیلومتر در اواخر فروردین پارسال به هشت کیلومتر در روز آخر فروردین امسال کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: موضوع تغییر اقلیم در استان بیش از آنچه تصور میشد اثرات خود را نشان داده بطوریکه در دیگر کشور‌ها وقتی از افزایش دما صحبت میشود منظور کاهش بین ۰.۴ تا ۱.۴ درجه سانتیگراد است، ولی در استان گلستان متوسط افزایش دما نسبت به سال گدشته بیش از ۳ درجه ساتیگراد است که منجر به تغییرات جوی مختلف از جمله کاهش میزان بارش، زمان و پراکنش آن شده وامروز شاهد تاثیرات آن با شدت یافتن خشکسالی شدید در استان هستیم.