ییس دادگستری گنبدکاووس:

نیکوکار گنبدی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد

رییس دادگستری گنبدکاووس گفت: خیر گنبدی همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه ولادت امام حسن مجتبی (ع)، با پرداخت بدهی و جلب رضایت طلبکاران، ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان را آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر ، علی یزدانی در مراسم جشن آزادی این زندانیان از اعلام مبلغ پرداخت شده توسط این نیکوکار خودداری کرد اما گفت که تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ زندانی دیگر نیز با همکاری خیران شهرستان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.

وی افزود: بسیاری از این زندانیان به سبب شرایط اقتصادی و مشکلات مالی ناشی از شیوع کرونا توان پرداخت بدهی خود را نداشتند.

یزدانی با قدردانی از نیکوکار گنبدی که زمینه آزادی زندانیان را فراهم کرد از خیران و مردم این شهرستان خواست در این کار خداپسندانه که در طول سال و به مناسبت های مختلف برگزار می‌شود، مشارکت کنند.

این خیر گنبدی هم در سخنانی گفت: ماندن زندانی جرایم مالی غیرعمد در زندان فایده‌ای برای شاکی یا مالباخته ندارد و بیشترین آسیب متوجه خانواده زندانی است که باید با مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم کنند.

شهرکی ادامه داد: بسیاری از زندانیان جرایم مالی غیرعمد از جمله مهریه، حوادث رانندگی، ضمانت بانکی برای دیگران و عدم آگاهی به قوانین، ناخواسته به زندان افتاده‌اند که همه وظیفه داریم با الگو قراردادن سیره نبی مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی، برای آزادی آنها تلاش کنیم.