معاون راهداری گلستان خبرداد

مشارکت ۱۰ هزار ناوگان باری در حمل محصولات کشاورزی گلستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: ۱۰ هزار ناوگان باری برای حمل محصولات کشاورزی در گلستان مشارکت دارند.

به گزارش ساجد خبر، ایوب میرشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل برداشت محصولات بهاره در گلستان ۱۰ هزار ناوگان باری در سطح استان با ۷۲ شرکت، برای حمل دسترنج کشاورزان آمادگی لازم را دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: امروز (سه شنبه) جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از جهادکشاورزی، دفتر اقتصادی استانداری، دفتر شرکت خدمات حمایتی، غله و انجمن تشکل های صنفی استان برگزار شده تا در مورد برداشت و جابجایی محصولات تصمیم‌گیری شود.

وی بیان کرد: اولین محصول برداشتی کلزا است که فسادپذیر بوده و باید هماهنگی لازم با مراکز خرید در خصوص بازگشایی همزمان مراکز، افزایش ساعت خرید، حضور همزمان و به موقع همه نمایندگان در مراکز خرید برای تایید حمل بار انجام شود.

میرشاهی گفت: تخلیه و بارگیری در مراکز باید به صورت هماهنگ آغاز شده تا معطلی ها کاهش یابد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: با شرکت ها و انجمن‌های صنفی مکاتبه شده تا منفذگیری ناوگان را انجام داده و رانندگان در کیلومترهای بالا نسبت به چادر کشی اقدام کنند تا از ریزش بار جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود برای جلوگیری از سرقت و آسیب به محصولات خود از شرکت های حمل و نقل ماشین تهیه کنند زیرا در سال های گذشته چندین سرقت بار با ناوگان با پلاک های جعلی اتفاق افتاد.

میرشاهی گفت: هر ساله با رسیدن فصل برداشت محصول ناوگان باری از استان های همجوار مانند خراسان شمالی، سمنان و حتی اردبیل به استان می آیند لذا امسال هم مکاتبات لازم صورت گرفته تا شرکت‌های خود را اعلام کنند.