مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان هشدار داد :

زنگ خطر آب در گلستان/ ضرورت مدیریت مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: زنگ خطر کمبود آب در استان به صدا در آمده است و اگر مدیریت صحیح مصرف آب شرب صورت نگیرد در تابستان ۱۴۰۰با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان: مهندس بهزاد هرمزی با اشاره به رشد چشمگیر مصرف آب در ابتدای سال جاری گفت: مصرف آب در هفته‌های نخستین امسال، نسبت به مدت مشابه سال افزایش داشته است که لزوم مدیریت بیشتر را فراهم می سازد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش مصرف با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی در مناطق مختلف، استان را در حوزه آب با چالش جدی روبرو کرده است.
وی با اشاره به پیش بینی‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های تامین و آب رسانی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه در استان بیشترین حجم تامین آب شرب از چاه های آب شرب و چشمه ها صورت می پذیرد با توجه به کاهش نزولات آسمانی، سفره های زیرزمینی هم ظرفیت تامین را نخواهند داشت و اصلاح فرهنگ مصرف، تنها راه برون رفت از شرایط فعلی خواهد بود و وقت آن فرا رسیده است تا مردم عزیز استان مصارف غیر ضرور همچون (شستشوی خودرو، حیاط، آبیاری باغچه ها و ….) را متوقف نمایند.
هرمزی در بخش دیگری از برنامه ریزی این شرکت در مدیریت در شبکه آبرسانی مرکز استان گفت: در شهرستان گرگان با توجه به افزایش دما و به تبع آن افزایش میزان مصرف و با توجه به کمبود آب (۴۴۰ لیتر در ثانیه) به جهت لزوم پایداری آب شرب در شبکه توزیع در زمانهای افطار تا سحر، این شرکت اقدام به ذخیره سازی  مخازن می نماید که در بعضی از نقاط شهر شاهد  افت فشار و کمبود آب می باشیم تا بتوانیم با مدیریت مصرف در طول روز در مرکز استان  با مشکل کم آبی مواجه نشویم.
وی در پایان از همه هم استانی های فهیم ساکن در شهر و روستاها درخواست کرد با رعایت صرفه جویی در مصرف آب و با اجتناب از مصارف غیر ضرور این شرکت را در ارائه خدمات مناسب یاری نمایند تا انشالله فصول گرم سال را با کمترین مشکل در بخش تامین آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بتوانیم عبور نماییم.