به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل؛

برنامه ارتقای ایمنی موتور سواران در گلستان اجرایی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از اجرای برنامه ارتقای ایمنی موتور سواران در استان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: ایمنی حمل و نقل در جاده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده چراکه ۹۰ درصد حمل و نقل و جا به جایی‌ها در کشور ما سهم جاده است.

او افزود: ایمنی یکی از مشخصه‌های حمل و نقل بوده و بدون آن تعریف حمل و نقل زیر سوال می‌رود و حمل و نقل مطلوب؛ سریع، ایمن، روان و سازگار با محیط زیست است.

میقانی گفت: نامگذاری امروز (۷ اردیبهشت) به نام ایمنی حمل و نقل نمادین بوده و در اصل تمام ۳۶۵ روز سال باید به این مهم توجه شود، علت نامگذاری این روز هم توجه به نقش انسان و رفتار‌هایی که با اصلاح آن ایمنی حمل و نقل را افزایش پیدا می‌کند، است.

او ادامه داد: در گلستان بیشترین گروه آسیب پذیر در تصادف‌ها رانندگان و عابرین پیاده هستند و به نظر من مادر بروز تصادفات سرعت غیر مجاز است، اگر به تابلو و علائم و … توجه کنیم و دانسته‌های خود را به کار بندیم می‌توانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره را ببریم و بهره ما کاهش تلفات جاده‌ای است.

میقانی ادامه داد: در شهر‌های شمالی سکونت گاه‌ها در امتداد جاده‌ها توسعه پیدا می‌کنند و رعایت عابرین پیاده به کاهش تصادفات جاده‌ای کمک می‌کند و برای ارتقای این فرهنگ در بین مردم، رسانه‌ها نقش به سزایی دارند.

او گفت: تلاش می‌کنیم در روز ایمنی حمل و نقل افکار عمومی، نگاه جامعه و رانندگان حرفه‌ای را به این مقوله جلب کنیم، همچنین به مناسبت این روز برنامه ارتقای ایمنی موتور سواران در استان برگزار می‌شود.

میقانی با اشاره به مهمترین اقدامات اداره ایمنی در سال ۹۹گفت: ایمن سازی فیزیکی ۳۵ مدرسه در حاشیه راه، احداث شبکه روشنایی روگذر مزرعه، حذف چهار نقطه پر تصادف استان (سیدمیران، تقاطع اق امام، اسبدوانی و خط نو)، احداث شبکه روشنایی تقاطع پرتصادف سیدمیران محور قدیم گرگان- کردکوی بطول ۵۰۰ متر، بهسازی و نصب حفاظ‌های فلزی بطول ۹ کیلومتر و… از مهمترین اقدامات برای ایمن سازی جاده‌ای در گلستان است.