معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

امام حسن مجتبی (ع) اسوه صبر و تواصی به حق است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امام حسن مجتبی (ع)، اسوه صبر، مقاومت و تواصی به حق است.

به گزارش ساجد خبر، حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهارکرد: مطالعه سیره رفتاری و عملی امام حسن مجتبی (ع) سراسر درس زندگی و سعادت است.

وی بیان کرد: آن حضرت در تقوا، عبودیت، اخلاق و فروتنی، گذشت و ایثار، بخشندگی و میهمان نوازی، رسیدگی به فقرا، حلم و فروتنی، ظلم ستیزی و مبارزه با بی عدالتی و شجاعت بی بدیل و بی نظیر و اسوه صبر و مقاومت و تواصی به حق بود.

دیلمی با اشاره به علل لقب نهادن امام حسن مجتبی (ع) به عنوان کریم اهل بیت (ع) اضافه کرد: ایشان در زمانی زندگی می‌کردند که دستگاه حاکم با طراحی جنگ روانی بر ضد امام، سعی در انزوا و دوری مردم از آن حضرت را داشت لذا با توجه به برخوردهای رفتاری نامناسب برخی از افراد فریب خورده و ناآگاه با امام، آن حضرت با حلم، صبر مومنانه و اخلاق حسنه، موجب بصیرت و تغییر رفتار توهین کنندگان و پشیمانی آنها و خنثی شدن توطئه دشمن شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حسن خلق را از دیگر ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) دانست و ادامه داد: حسن خلق موجب نورانی شدن پرونده انسان در قیامت می‌شود تا جایی که پیامبر اعظم (ص) فرمود: نزدیک‌ترین شما به من در قیامت خوش اخلاق‌ترین شماست و این ویژگی در زندگی نورانی و وجود بابرکت امام حسن (ع) موج می‌زد.

وی از ویژگی مهم امام حسن مجتبی (ع) را جود و سخاوت و رسیدگی به نیازمندان ذکر کرد و گفت: این ویژگی‌های امام (ع) بسیار معروف است و فقرا در مدینه، فقط منزل ایشان را می‌شناختند و به همین دلیل به درب منزل امام حسن (ع) مراجعه می‌کردند و دست خالی برنمی‌گشتند.

دیلمی یادآور شد: امیدواریم با عزم مومنانه مردم و با الگوگیری از سیره این امام بزرگوار در این شرایط حساس و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا برای رضای خداوند متعال، همگی برای رسیدگی به فقرا، همچون گذشته در نهضت مواسات و کمک های مومنانه، شرکت فعال داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده با محوریت شبکه تبلیغی و حضور فعال تشکل های دینی و انقلابی در راستای نکوداشت ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در سطح استان، گفت: امیدواریم خداوند متعال به همه کسانی که این روزها و در این شرایط سخت، برای رفع مشکلات مردم و نیازمندان کمکی انجام می‌دهند، توفیق و عاقبت به خیری عطا کند.