نماینده ولی وفقیه در گلستان: دست‌هایی به دنبال خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان است/ باید هوشیار باشیم

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دست‌هایی مشغول خدشه‌دار کردن این وحدت و انجسام در استان است که باید با هوشیاری از آن مراقبت کنیم.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: یکی از جاهایی که می‌تواند به وحدت بین مذاهب اسلامی کمک کند، دانشگاه مذاهب اسلامی است، وقتی دانشجوی شیعه و سنی در کنار هم  در کلاس درس تحصیل می‌کنند، نشانه رشد فکری و اسلامی است. لذا در دانشگاه مذاهب باید نگاه تقریبی اصل باشد و این نهاد علمی در عمل وحدت اسلامی را دنبال کند، کنار هم نشستن اساتید و دانشجویان مذاهب مختلف در یک دانشگاه برای جهانیان پیام روشنی را در پی خواهد داشت.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب، یکی از شعارهای مهم امام خمینی (ره) وحدت امت اسلامی بود و حتی روز جهانی قدس را بر همین مبنا قرار دادند، امروز مقام معظم رهبری  هم در راستای وحدت امت اسلامی  جدی و کوشا هستند. شاید بعضی از کشورها شعار تقریب مذاهب اسلامی می‌دهند، اما اینکه وحدت را به عنوان یک شعار ملی و اسلامی مطرح کرده باشند در جایی جز ایران اسلامی وجود ندارد و ما باید تلاش کنیم این نگاه فراگیر شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: این استان الگوی وحدت اسلامی است، به فرموده مقام معظم رهبری وحدت شیعه و سنی در استان گلستان نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام می‌تواند الگو باشد. بنده از اول مبنای خودم را بر سه پایه و اساس قرار دادم، در مرحله نخست پذیرش یکدیگر به عنوان یک مسلمان از اصول اصلی بنده بوده و هست. احترام متقابل به مقدسات همدیگر را مبنای دوم و صداقت را مبنای سوم خودم به عنوان پایه و اساس کار در نظر گرفتم. شکر خدا اعتقاد قلبی بنده به این سه اصل مهم و تلاش برای گسترش این نگاه، باعث شد وحدت در استان گلستان شرایط بسیار مطلوبی بگیرد، هر چند دست‌هایی مشغول خدشه دار کردن این وحدت و انجسام در استان است که باید با هوشیاری از آن مراقبت کنیم.

در این نشست از سوی دکتر سیدمحمد، حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، حسن بیارجمندی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه مذاهب شعبه گنبدکاووس معرفی شد.