معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان:

دسترسی نسخه الکترونیک برای تمام پزشکان طرف قرارداد بخش دولتی فراهم شده است

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان گفت: هم اکنون دسترسی نسخه الکترونیک برای تمام پزشکان طرف قرارداد بخش دولتی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی صحرایی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: الکترونیکی شدن بیمه سلامت از اهداف این نهاد بوده و در این راستا اقداماتی انجام شد که از جمله آن تبادل اسناد بستری بین بیمارستان های طرف قرارداد با بیمه سلامت است و همزمان کاهش کاربرد دفترچه ها را هم اجرایی کرده و در این راستا مقرر شد که از ابتدای اردیبهشت ماه حذف تدریجی دفترچه‌ها در صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز شود و چاپ این دفترچه متوقف خواهد شد.

وی افزود: حذف تدریجی دفترچه های درمانی بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت در استان گلستان آغاز شد و در صندوق روستایی حذف تدریجی دفترچه از ابتدای خرداد آغاز و در صندوق کارمندی سایر اقشار و بیمه ایرانیان هم از ابتدای تیر ماه شروع می شود.

عاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: در صورت قطع بودن سامانه، پزشک می تواند در سربرگ مطب خود دارو تجویز کند و در صورت فراهم نبودن اینترنت پزشک می‌تواند با گرفتن کد الکترونیکی مشخصات بیمه‌ای فرد بیمار را مشاهده کند.

وی ادامه داد: به منظور نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان های دولتی طرف قرارداد چهار ماه به این مراکز مهلت داده شده تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

صحرائی گفت: از این پس بیمه شدگان با ارائه کارت ملی می توانند به پزشک مراجعه کنند و پزشک در پنل نسخه نویسی برای بیمار دستورات لازم را تجویز می کند.