دادستان مرکز گلستان:

حمایت دولت از اصناف در شرایط قرمز کرونایی کافی نیست

دادستان مرکز گلستان گفت: دولت به ازای تعطیلی کسب و کار بازاریان تنها تسهیلات آنها را برای ۶ ماه امهال کرده است و باید شرایط حمایتی دولت از اصناف بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحد خبر، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی  در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به تعطیلی اصناف مشکلات اقتصادی برای آنها پیش آمده بود و اصناف تعهداتی دارند که باید به آن عمل  کنند و از سویی شرکت خدمات رسان مثل برق و آب و گاز و تامین اجتماعی سر وقت اخطاریه های خود را برای اصناف صادر می کنند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: نظارت بر اصناف و تعطیلی بازار دقیق نیست و شاهد آن هستیم که برخی از اصناف به صورت دستفروشی ارائه خدمات می کنند و یا پروتکل های بهداشتی را نادیده می گیرند.

حجت الاسلام سیدحسینی یادآور شد: این اقدامات باعث شده اصنافی که می خواهند پروتکل ها را رعایت کنند شرایط سختی را شاهد باشند، دولت باید تدابیری اتخاذ کند و حمایت های لازم را از اصناف در دستور کار قرار دهد.

وی یادآور شد: دولت به ازای تعطیلی کسب و کار بازاریان تنها تسهیلات آنها را برای ۶ ماه امهال کرده است و باید شرایط حمایتی دولت از اصناف بیشتر شود و تامین اجتماعی حق بیمه خود را دریافت نکند و شرکت های خدمات رسان نیز همراهی و مساعدت لازم داشته باشند.

دادستان مرکز گلستان تاکید کرد: با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی باز هم شرایط قرمز را شاهد هستیم و تمدید این شرایط باعث بحران اقتصادی بیشتر برای اصناف می شود و باید برای این مسئله فکری شود.